Lasīšanas Laiks:1 Minute(-s), 46 Sekunde(-s)

Garšvielas ir ne tikai garšīgs papildinājums, kas jebkuram ēdienam piešķirs spilgtu garšu un aromātu. Ārsti norāda, ka tie ir arī palīglīdzekļi mūsu veselībai.
Lai izvairītos no liekā svara, dzīvotu ilgāk un pēc iespējas retāk apmeklētu ārstu, jāseko līdzi savam uzturam – raksta doctorpiter. Uzturam jābūt daudzveidīgam un sabalansētam: olbaltumvielas, tauki un ogļhidrāti.

Ne tikai sāls un pipari palīdzēs padarīt jebkuru ēdienu garšīgāku: veikalu plauktos atradīsiet daudz garšvielu, kas bagātinās pat visvienkāršāko maltīti, un pats galvenais – padarīs to veselīgāku.

Viena no šādām garšvielām ir safrāns. To izmanto gaļā, zivīs, piedevās, konditorejas izstrādājumos un pat dzērienos. Garšvielu iegūst no krokusa ziediem, un tai ir spilgts aromāts un garša.

Saskaņā ar pētījumu, kas publicēts žurnālā Malaysian Journal of Medical Sciences, ja cilvēks ikdienā uzturā iekļauj safrānu, viņš var viegli samazināt “sliktā” holesterīna līmeni asinīs tikai trīs nedēļu laikā.

Zinātnieki veica eksperimentus ar grauzējiem un secināja, ka pelēm, kuras 21 dienu ēda safrānu, sliktā holesterīna līmenis asinīs samazinājās par 39-50 %.

Turklāt safrāns var pasargāt no dažādām sirds slimībām – garšvielai piemīt pretiekaisuma un antioksidantu īpašības.

Tomēr zinātnieki brīdina, ka joprojām nav zināms, cik daudz safrāna vajadzētu ēst dienā, lai tas organismam palīdzētu, nevis to nogalinātu. Galvenais ir nepārspīlēt. Neilgi pirms pasniegšanas pievienojiet 1-2 tējkarotes uz pannas vai katliņā.

Kā safrāns ir noderīgs?

Šī vērtīgā garšviela satur:

– piesātinātās taukskābes;

– diētiskās šķiedrvielas;

– A un B vitamīni;

– kāliju un nātriju;

– fosfora un magnija;

– cinku un dzelzi;

– vara un selēna.

Šafrānam piemīt antioksidantu īpašības – tas palīdz smadzenēm cīnīties ar kaitīgajiem brīvajiem radikāļiem. Tas arī mazina depresijas simptomus.

Kam nevajadzētu ēst safrānu?

Ķermenim var kaitēt nekvalitatīvas garšvielas, kuru audzēšanā tiek izmantotas ķīmiskas vielas.

– Veselam cilvēkam dienā nevajadzētu ēst vairāk par 5-6 g safrāna garšvielu. Paturiet prātā, ka garšvielas ir spēcīgi kairinātāji, un, ja tās tiek lietotas nepareizi, var izraisīt sliktu pašsajūtu. Piemēram, šafrānu nedrīkst lietot pārtikā grūtniecības laikā, tas var izraisīt spontānu abortu – pastāstīja “Doctor Peter” eksperte – biotehniķe, aromterapijas speciāliste Svetlana Kusova.

Starp citu

Garšvielas un garšvielas ne tikai uzlabo ēdiena garšu. Tie var kļūt par lieliskiem sabiedrotajiem cīņā pret lieko svaru. Ārsts Vladimirs Jaremenko ir izveidojis sarakstu ar garšvielām un garšvielām, kas jāiekļauj jūsu uzturā, ja vēlaties zaudēt dažus liekos kilogramus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

167110210452753e8d79e5d48b81b0b9f01b4fd44bff8 Previous post Naudas atņemšana no iedzīvotājiem: 4 modes diagnozes, ko izgudrojuši tirgotāji
Eurostat Next post “Eurostat”: Latvijā janvārī-oktobrī starp ES valstīm bijis vidēji straujš eksporta kāpums