Daugavpilī atsākti ceļu būvniecības darbi, portāls uzzināja pašvaldībā.
Aktīvi norisinās arī bedrīšu remonts. Kopumā 2023.gadā ielu, arī tiltu, satiksmes pārvadu un caurteku uzturēšanas, būvniecības un remontu provizoriskas izmaksas veido 2,4 miljonus eiro. Šo summu veido valsts dotācija un pašvaldības budžeta līdzekļi.
Pirmdien, 20.martā, atsākti ceļa pārbūves darbi Cietokšņa ielā. Pašlaik būvnieki demontē apmales un veic citus sagatavošanas darbus, lai maijā varētu uzsākt asfaltēšanu. Šie darbi tiek finansēti no Ceļu uzturēšanas fonda līdzekļiem, iepirkums ir noticis pagājušogad, tāpēc pērn sāktos darbus darbus varēja turpināt, tiklīdz to ļāva laika apstākļi.
Vēl viens no Ceļu fonda finansētais objekts ir Kauņas iela posmā no Puškina ielas līdz Miera ielai. Te darbus paredzēts sākt 27.martā: vispirms tiks nomainītas apmales, pēc tam sāksies asfalta frēzēšanas darbi, un tuvāk vasarai, kad sāks darboties asfalta rūpnīca, ieklās arī jauno segumu.
Šogad turpināsies arī pērn iesāktie darbi Smilšu ielas posmā no Valkas ielas līdz Jātnieku ielai un Ūdens ielā.
Pilsētas ceļu un trotuāru remonts, kā arī ielu būvniecība norit saskaņā ar Daugavpils pilsētas ielu fonda trīs gadu programmu. Šogad paredzēts veikt projektēšanas darbus atsevišķu ceļu posmu sakārtošanai Jelgavas ielā, Smilgu ielā, Tautas ielā, Kastaņu ielā, Brīvības ielā, 18.novembra ielā, Nometņu ielā un Tirgoņu ielā, turpināt Smiltenes un Kandavas ielu satiksmes pārvada otrās kārtas projektēšanas un būvprojekta ekspertīzes veikšanas darbus, kā arī veikt remontdarbus tiltiem pār Lauceses upi, Šūņicas upi un Meļņičaks upi. Paredzēts pabeigt arī Vienības tilta pārbūves projektēšanu, kam provizoriski būs nepieciešams novirzīt vairāk nekā 5,3 miljonus eiro. Tomēr plānā iespējamas korekcijas, ņemot vērā ielu faktisko stāvokli pēc ziemas sezonas. Šie darbi tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem – valsts mērķdotācijas pašvaldības ceļiem un ielām.
Savukārt no pašvaldības budžeta tiek finansēta greiderēšana un bedrīšu remonts. Ceļu seguma avārijas remonti tiek veikti pastāvīgi – arī rudens, ziemas un pavasara mēnešos. Galvenais faktors, kas nosaka darbu intensitāti, ir laika apstākļi, skaidro pašvaldībā.
Arī pašlaik Komunālās saimniecības pārvaldes (KSP) speciālisti regulāri apseko ielas, konstatē vietas, kur ir lielākie bojājumi, un veic remontdarbus, pielietojot “auksto asfaltu” uzreiz, tiklīdz tas kļūst tehniski iespējams. Šogad, ņemot vērā lielu nokrišņu daudzumu un mitru laiku, šie darbi pagaidām nenotiek tik intensīvi, kā, piemēram, pērn, kad laiks bija sausāks un aukstāks. Taču kopumā, pēc KSP speciālistu vērtējuma, situācija uz ceļiem ir līdzīga tai, kāda tiek novērota ik gadu. Ceļu seguma remontdarbu lielākais apjoms ieplānots uz jauno vasaras sezonu, kad darbus varēs veikt “karstajā” tehnikā.