Rumānijas marka, kas ir daļa no Renault grupas, attīstās un vēlas nākotnē palielināt pieprasījumu pēc saviem automobiļiem, saistībā ar kuru tai ir jārezervē papildu ražošanas jauda.
Dacia pagājušo gadu pabeidza ar 6,8% pārdošanas pieaugumu (salīdzinot ar 2021.gadu) līdz 573 800 automašīnām, vispieprasītākais bija Sandero hečbeks (pārdotas 224 847 vienības), otrajā vietā bija krosovers Duster (193 855 gab.), trešajā vietā bija paņēmis krosuniversāls Dacia Jogger (56 636 vienības). Pēdējais tiek uzskatīts par pirmo Dacia C klases modeli (kopējais garums – 4547 mm, riteņu bāze – 2897 mm) un tā pirmais hibrīdmodelis – Hybrid 140 versija debitēja pagājušā gada rudenī, tas aizņēmās E-Tech spēkstaciju no Renault Clio hibrīda . .
Dacia darbības peļņa šobrīd pārsniedz 10%, kas ir ļoti labs rādītājs zīmolam, kas ražo budžeta klases automobiļus, tas bija iespējams, pateicoties tam, ka Dacia jaunu modeļu izstrādes izmaksas ir samazinājis līdz komfortablam minimumam, jo Renault grupa piegādā platformas, spēkstacijas un elektronika. Pašreizējais Renault grupas izpilddirektors Luka de Meo ļoti augstu vērtē Dacia zīmolu un tā ieguldījumu Renault grupas vispārējā kasē, taču vēlas, lai Dacia darbības peļņa līdz 2030. gadam pieaugtu līdz 15% – tas, starp citu, ir jau tādu premium zīmolu kā Audi līmenī.
Dacia divīzijas rentabilitātes pieaugums neizbēgami izraisīs automašīnu cenu kāpumu: Jogger debijas brīdī izrādījās dārgākais modelis klāstā , nākamās paaudzes Duster būs vēl dārgāks (īpaši ņemot vērā, ka tam ir paredzēta elektriskā pilnpiedziņa ), un klāsta augšgalā atradīsies kompaktais krosovers, kas balstīts uz 2021. gada Bigster konceptu (sērijveida automašīnas nosaukums var būt atšķirīgs).
Šodien Dacia preses dienests apstiprināja, ka jaunā Duster ražošana tiks uzsākta 2024. gadā, Bigster – 2025. gadā, abi krosoveri tiks ražoti galvenajā Dacia rūpnīcā Rumānijas pilsētā Mioveni, tie būs balstīti uz CMF- B modulāra platforma. Pieprasījums pēc abiem krosoveriem, visticamāk, būs liels, un, lai to apmierinātu, Dacia 2024. gada pavasarī sāks montēt Jogger kopīgā rūpnīcā ar Renault Tanžerā, Marokā, kas tagad ražo Dacia Sandero un “papēžu” Renault Express . Jogger izlaišana Rumānijā pēc 2024. gada turpināsies, taču, ja pieprasījums pēc Duster un Bigster pārsniegs cerības, tad Jogger var pilnībā “sakausēt” Marokā.
Dacia nākotnes plāni lielā mērā būs atkarīgi no tā, vai autoražotāji spēs pārliecināt/piespiest Eiropas Savienību mīkstināt Euro 7 vides noteikumus, kuriem jāstājas spēkā 2025. gadā. Luka de Meo, kurš šogad ieņem arī tādu pašu amatu kā ACEA (Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas) prezidents, februārī aizrādīja par Euro 7 standartiem, viņu atbalsta Stellantis un Skoda vadītāji – varbūt kopā izdosies. lai vienotos par izdevīgāku izdevumu no ES iestādēm Euro 7, pretējā gadījumā jūs varat aizmirst par 15% rezervi Dacia, zīmolam būs jāsteidzas, lai sagatavotos pilnīgai pārejai uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Šobrīd Dacia klāstā ir tikai viens elektrovilciens – Spring kroshečbeks. Ķīnas ražošana.