Amerikāņu uzņēmums Fisker, ko vada dāņu dizainers un uzņēmējs Henriks Fiskers, ir sertificējis sava Ocean elektriskā krosovera augstāko versiju Extreme: ar vienu uzlādi nobraukums ir daudz lielāks, nekā gaidīts.
Fisker Ocean ražošana sākās pagājušā gada novembrī Magna Steyr rūpnīcā Grācā, Austrijā, un arī krosovera platformu izstrādāja Magna. Galvenie Fisker Ocean tirgi ir Eiropa un ASV, kur pirmos pabeigtos automobiļus bija plānots piegādāt februārī, taču tas nenotika ieilgušā sertifikācijas procesa dēļ. Nesenajā Fisker paziņojumā presei teikts, ka Ocean sertifikācija Eiropā varētu tikt pabeigta tikai aprīļa beigās, un tikai tad Austrijā samontētie transportlīdzekļi tiks nodoti klientiem.
Kā apstiprinājumu tam, ka sertifikācija norit veiksmīgi, Fisker ir publicējis oficiālo Ocean Extreme divdzinēja, pilnpiedziņas 557 ZS pilnpiedziņas versijas ar vienu uzlādi nobraukumu – 707 km pēc WLTP cikla. Tas ir ievērojami vairāk nekā 630 km, ko uzņēmums solīja rudenī. Jaunāko versiju Sport (viens motors, 279 ZS, priekšējo riteņu piedziņa) un Ultra (divi motori, 544 ZS, pilnpiedziņa) sertifikācijas diapazons vēl nav iegūts, paredzamās vērtības ir attiecīgi 440 un 610 km. Akumulatora ietilpību Fisker neatklāja.
Fisker Ocean uz jumta uzstādītais saules bateriju panelis var nodrošināt līdz pat 2400 km papildu gada nobraukumu.
Pēc ražošanas uzsākšanas Fisker ir koriģējis Ocean cenas uz leju: Vācijā bāzes versija Sport tagad maksā no 38 883 eiro, Ultra – no 54 323 eiro, Extreme – no 67 272 eiro. Uzņēmums norāda, ka ir saņemti vairāk nekā 65 000 krosovera pasūtījumu, taču līdz gada beigām Grācas rūpnīca plāno saražot tikai 42 400 automobiļu.
Attiecībā uz nobraukumu ar vienu uzlādes reizi Fisker Ocean Extreme ir rekordists SUV segmentā Eiropā. Salīdzinājumam: Mercedes-Benz EQS SUV ar vienu uzlādi var nobraukt ne vairāk kā 671 km, Tesla Model X – 576 km, bet Tesla Model Y – 533 km. Fisker Ocean Extreme nav absolūti labākais nobraukums, jo ir Mercedes-Benz EQS liftbeks, kura nobraukums ir līdz pat 783 km.
ASV mēs nevaram iedomāties nevienu sērijveida krosoveru, kas ar vienu uzlādi varētu nobraukt vairāk nekā 700 km, taču šajā valstī ir savs EPA braukšanas cikls, kas nozīmē, ka Ocean tik un tā būs cits nobraukuma rādītājs, un tas, visticamāk, būs mazāks par 700 km. Tikmēr amerikāņu krosovers Lucid Gravity, ko paredzēts sākt ražot nākamgad, sola vairāk nekā 800 km nobraukumu ar vienu uzlādi.
Ocean ir Fisker pirmais sērijveida modelis, un 2024. gadā Foxconn rūpnīcā ASV sāks ražot jaunāko Fisker Pear krosoveri, kam sekos uz Ocean krosovera bāzes būvēts Alaska pikaps un pilnpiedziņas trīsdzinēja četru durvju Ronin kabriolets.