Jauna Jiyue zīmola parādīšanās Geely holdingā ir sava veida risinājums, lai saņemtu Ķīnas varas iestāžu atļauju ražot krosoveru Jidu Robo-01. Tajā pašā laikā Geely un Baidu kopīgās idejas izredzes joprojām ir neskaidras.
Pirms aptuveni desmit gadiem Ķīnas IT giganta Baidu vadība domāja par sava biznesa dažādošanu un uzsāka savas autonomās braukšanas sistēmas izstrādi – tad šī tēma šķita ļoti daudzsološa, solot radikālu visas globālās autobūves nozares pārstrukturēšanu un daudzus miljardus dolāru. peļņa tiem, kas bija vieni no pirmajiem, kas laiž tirgū bezpilota transportlīdzekļus. Jau pagājušās desmitgades beigās nozares entuziasms par droniem bija izkliedējis kā dūmi, daudzi uzņēmumi pārtrauca to izstrādi, bet ne Baidu.
2021. gadā Baidu un Geely izveidoja kopuzņēmumu Jidu Auto, lai ražotu bezpilota elektriskos transportlīdzekļus, Baidu daļa šajā kopuzņēmumā bija 55%, Geely daļa bija 45%. Pirmo modeli ar nosaukumu Robo-01 Jidu demonstrēja pagājušajā vasarā un tirdzniecībā laida rudenī, taču īpašu izmaiņu dēļ Ķīnas likumdošanā, kā raksta CnEVPost un STCN, nebija iespējams uzsākt Robo-01 rūpniecisko ražošanu, jo trūka . Jidu Auto ir vajadzīgā “kvalifikācija”, un ar Geely licenci projekta uzsākšanai saskaņā ar jauno likumdošanu nepietika.
Lai atrisinātu problēmu, 9. augustā Baidu un Geely izveidoja jaunu kopuzņēmumu Hangzhou Jiyuyue Automotive Technology ar preču zīmi Jiyue (šis vārds tulkojumā no latinizētās ķīniešu valodas nozīmē “ekstrēms”, “galīgais”, “ļoti liels”), kurā Geely’s daļa jau ir 65%, Baidu daļa ir 35%, un šādā konfigurācijā valdība projektam deva zaļo gaismu. Vakar Ķīnas Rūpniecības ministrijas datubāzē parādījās krosovers Jiyue 01 – tas ir pārdēvēts par Jidu Robo-01, tajā pašā dienā Geely preses dienests paziņoja, ka Jiyue 01 tirgū ienāks šī gada ceturtajā ceturksnī. un ka Jiyue izveidos savu uzlādes staciju tīklu Ķīnā. Pagaidām Jiyue zīmolam pat nav savas tīmekļa vietnes, un emblēma vispār nav mainīta.
Atgādinām, ka Jiyue 01/Jidu Robo-01 ir vidēja izmēra elektriskais krosovers, kura pamatā ir Geely izstrādātā SEA modulārā platforma, tā galvenā iezīme ir Baidu uzlabotā autonomā braukšanas sistēma, kuras korpusā ir integrēti 2 lidari, 5 radari, 12 kameras un 12 ultraskaņas sensori. Kopējais garums Robo-01 – 4853 mm, platums – 1990 mm, augstums – 1611 mm, riteņu bāze – 3000 mm.
Krosovera debijas versija ir ar diviem dzinējiem (viens motors uz asi), abu motoru maksimālā apvienotā jauda ir 400 kW (544 ZS), paātrinājums līdz 100 km/h aizņem 3,9 s. CATL akumulators ar jaudu 100 kWh nodrošina 600 km nobraukumu CLTC ciklā ar vienu uzlādi. Būs arī versija ar “uz pusi” sadalītu spēkstaciju, tas ir, ar vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass ar 200 kW (272 ZS) jaudu.
Pagājušā gada nogalē Jidu Auto Guandžou autoizstādē demonstrēja otrā modeļa prototipu – Jidu Robo-02, kas, acīmredzot, drīz pārtaps par Jiyue 02. Otrs modelis ir liels liftbeks, tehnisku nav. sīkāka informācija par to vēl.
Faktiski vienīgā būtiskā atšķirība starp Jidu un citiem Geely piederošajiem premium zīmoliem (galvenokārt Polestar, Volvo un Zeekr) ir Baidu autopilots, kas pārskatāmā nākotnē joprojām nedarbosies, jo 3. un augstāka līmeņa autopiloti vēl nav pieejami. pieejams Ķīnā.legalizēts, kas nozīmē, ka dārga aparatūra un ne mazāk dārga programmatūra tiks izmantota tikai tipiskiem elektroniskajiem vadītāja palīgiem, savukārt pašam vadītājam būs pienākums visu laiku skatīties uz ceļu.
3.līmeņa autopiloti šobrīd ir legalizēti tikai ASV, Vācijā un Japānā un arī tad ar ļoti daudziem ierobežojumiem un atrunām, un pilnvērtīga autonomā braukšana šajā cilvēka evolūcijas posmā joprojām nav iespējama ētisku, juridisku un tehnisku ierobežojumu dēļ.
Kopumā pagaidām šķiet, ka Jiyue ir tikai kārtējais Geely premium zīmols, piedāvājot patērētājam vēl vienu iespēju elektrisko transportlīdzekļu projektēšanai uz SEA platformas. Vai tas nav par daudz?