Kompānija “Match Group”, kam pieder populārā iepazīšanās lietotne “Tinder”, atlaidīs no darba 6% savu darbinieku, jo investori gaida nozīmīgas pārmaiņas kompānijas darbībā.
Kā vēsta “Reuters”, “Match Group” atteiksies no straumēšanas pakalpojumiem savās iepazīšanās lietotnēs. Reaģējot uz to, kompānijas akciju vērtība otrdien pieauga par 8%. Turklāt “Tinder” finanšu rādītāji bijuši labāki, nekā gaidīts – lai arī lietotne zaudē lietotājus, kuri maksā par pakalpojumu, lietotāju zaudēšanas temps bijis mazāks nekā prognozēts iepriekš.
Iepazīšanās lietotnes kā “Tinder” un “Bumble” izjūt nozīmīgu spiedienu no investoriem, jo pēc pandēmijas ir ievērojami samazinājusies interese par šīm lietotnēm. Tāpat “Match” saskaras ar problēmām jaunu funkciju ieviešanā savās lietotnēs.
Tiek norādīts, ka “Tinder” abonentu skaits otrajā ceturksnī samazinājies par 8%, nokrītoties līdz 9,6 miljoniem. Salīdzinājumam, pirmajā ceturksnī kritums bija par 9%. Investori jau iepriekš paziņojuši, ka uzņēmumam ir nepieciešamas pārmaiņas, pretējā gadījumā vairāki nozīmīgi investori ir gatavi pārdot savas akcijas, ja tās nesīs pārāk lielus zaudējumus.
“Match” prognozē, ka trešā ceturkšņa peļņa varētu būt no 895 līdz 905 miljoniem, kas ir mazāk, nekā prognozēts iepriekš.
“Neraugoties uz dažādām iedrošinošām ziņām, ir ļoti daudz darba, lai “Match” bizness varētu turpināties bez problēmām,” sacīja “Third Bridge” analītiķis Džeimijs Lamlijs.
Kā norāda medijs NPR, pēdējo gadu laikā gan “Match Group”, gan “Bumble” vadītāji ir sapratuši, ka mīlestības biznesam tik labi nesekmējas, jo lietotņu lietotāju skaits samazinās, un arī jaunākās paaudzes lietotājus tik viegli neizdodas piesaistīt mīlestības meklējumiem internetā.
Piemēram, lai spētu saglabāt ietekmi tirgū, “Match Group” ir centusies ieviest arvien jaunas lietotnes, kā arī iegādāties savus konkurentus. Sākotnēji “Match Group” bija vien iepazīšanās vietne “Match.com”, taču tagad tās paspārnē ir vismaz 45 lietotnes, tostarp “Tinder”, “OkCupid”, “Hinge” un citas.
“Pew Research” veiktais pētījums ASV liecina, ka šīm lietotnēm gan ir izdevies sasniegt savu mērķi – katrs desmitais pāris ASV ir iepazinies, pateicoties iepazīšanās vietnēm vai lietotnēm. Tomēr šeit jāpatur prātā, ka iepazīšanās lietotņu biznesa modelis ir savdabīgs. Tās ir bezpeļņas tehnoloģiju kompānijas, kas vēlas piesaistīt daudz lietotāju un galu galā – pelnīt no tiem.
Tajā pašā laikā, ja cilvēki nemeklē gadījuma sakarus, bet nopietnas attiecības, veiksmīgākā scenārija gadījumā tiek zaudēti uzreiz divi lietotāji. Tas arī ir iepazīšanās lietotņu paradokss – savedot kopā divus cilvēkus, viņi lietotni pamet, un līdz ar to – vairs nemaksā lietotnei.
Jāpiebilst, ka vairākām lietotnēm ir “freemium” biznesa modelis. Tas nozīmē, ka lietotnes pamatfunkcijas var izmantot bez maksas, taču par iespēju uzrakstīt cilvēkam, kurš izrādījis simpātijas – par to ir jāmaksā. Pēc “Pew” pētījuma, trešdaļa iepazīšanās lietotņu lietotāju maksā par šiem pakalpojumiem, un vidēji tiek maksāti līdz 20 dolāriem mēnesī.
Lietotāji gan nav apmierināti ar to, ka lietotņu veidotāji vēlas pelnīt uz to, ka daudzi ir vientuļi un vēlas atrast sev otro pusīti. Iepriekš bija vērojama tendence, ka lietotāji migrēja no “Tinder” uz “Bumble” vai “Hinge”. Taču tagad, kad faktiski visas lietotnes darbojas pēc līdzīga modeļa, daudzi lietotāji vienkārši atmet ar roku.
“Mūsu mērķis ir veidot nozīmīgas saiknes katram cilvēkam, kurš izmanto mūsu platformu. Mēs sniedzam lielisku pieredzi, kas nereti ļauj pilnībā mainīt savu dzīvi. Mūsu galvenais mērķis nav noturēt cilvēku pēc iespējas ilgāk, bet gan panākt, lai šī pieredze ir veiksmīga. Mēs priecājamies par katru pāri, kurš iepazinies mūsu platformās,” norādījis “Match” pārstāvis.
Citiem vārdiem sakot, “Match Group” publiski uzsver, ka galvenais mērķis ir ļaut lietotājiem atrast mīlestību ilgtermiņā (un tādējādi zaudēt vismaz divus lietotājus veiksmīga scenārija gadījumā). Tomēr šeit galvenā cerība ir tā, ka veiksmīgais pāris ieteiks saviem vientuļajiem draugiem iepazīšanās lietotni, un tādējādi divu zaudēto lietotāju vietā atnāks vismaz trīs citi.
Ekonomists Džordžs Akerlofs skaidro, ka iepazīšanās lietotņu tirgu bojā informācijas problēmas. Viņš izmanto piemēru, kā informācijas trūkums lietoto auto tirgū rada lielas problēmas.
“Ir labi zināms – ja nopērc jaunu mašīnu un brauc ar to, tā zaudē savu vērtību. Pērkot lietotu mašīnu, vienmēr pastāv risks. Teorētiski – lietotāji nevēlas maksāt papildus naudu par lielāku risku. Tāpēc katra mašīna tiek uztverta kā potenciāls problēmu cēlonis pat tad, ja tā ir ideālā tehniskā stāvoklī, un tās vērtība faktiski vēl vairāk samazinās,” skaidro Akerlofs.
Līdz ar to ir iespējams, ka bezcerīgie romantiķi pamana, kad tirgū parādās jauna lietotne, un ar to saista lielas cerības. Tomēr ar laiku, it īpaši, ja randiņu pieredze bijusi neveiksmīga, daudzi cilvēki stāsta par to, kā daudzi cilvēki savos profilos norāda nepatiesu informāciju par sevi, un pats galvenais – īsti nemaz nav ieinteresēti uzsākt jaunas attiecības. Tas arī padara iepazīšanās lietotņu pieredzi par visai riskantu, un daudzi vai nu pamet šīs lietotnes pavisam, vai arī nevēlas par tām maksāt.
Iepazīšanās tīmeklī var būt sarežģīta, ņemot vērā, ka pastāv dažādi riski, un par tiem, iespējams, ir jāmaksā. Tomēr šo lietotņu veidotāji cer, ka šis risks neatturēs daudzus iepazīties gribētājus no vēlmes lietot iepazīšanās pakalpojumus (un galvenais, maksāt par tiem) arī turpmāk.