Hyundai prezentējis piektās paaudzes Santa Fe vidēja izmēra krosoveru. Dzimtajā Dienvidkorejā tas pārdošanā nonāks šomēnes, citos tirgos – 2024. gada pirmajā pusē.
Pagājušajā mēnesī Hyundai atslepenoja “piektā” Santa Fe dizainu : pēc tam daudzi bija vienisprātis, ka jaunais korejiešu krosovers kopē britu Land Rover apvidus auto stilu, taču nevar noliegt, ka tajā ir daudz oriģinālu detaļu – piemēram, neaizmirstamu H formas LED optiku. Ne visiem patika horizontālo aizmugurējo lukturu izskats un izvietojums, taču šādi lukturi ļāva padarīt bagāžas nodalījuma durvis pēc iespējas platākas, atvērtas tās ieņem horizontālu stāvokli un rada āra terases efektu, var sarīkot pikniku galds zem tā.
Līdz ar paaudžu maiņu Santa Fe riteņu bāze ir palielinājusies no 2765 līdz 2815 mm (ar to domāta krosovera globālā versija, Ķīnā tiek ražots iegarens Santa Fe ), kopējais garums palielinājies no 4785 līdz 4830 mm, iepriekšējais platums ir 1900 mm, augstums atkarībā no aprīkojuma svārstās no 1720 līdz 1780 mm (iepriekšējā paaudzē tas bija 1685 mm). Stabiem aiz aizmugurējām durvīm ir aizsegti rokturi, kas atvieglo piekļuvi jumta kravai. Standarta riteņu izmērs ir 18, 20 vai 21 colla. Pašmasa – no 2060 līdz 2295 kg, atkarībā no modifikācijas.
Salons kļuvis ietilpīgāks: vieta kājām otrajā rindā palielinājusies par 35 mm līdz 1075 mm, trešajā rindā par 15 mm līdz 761 mm. Telpas krājums augstumā trešajā rindā pieaudzis par 69 mm līdz 958 mm. Otrās un trešās rindas atzveltnes krēsli salocītā stāvoklī veido līdzenu grīdu – uz tās var izvietot divas gultas. Standarta trīsvietīgā dīvāna vietā otrajā rindā var pasūtīt divus atsevišķus izcila komforta krēslus, tiem ir regulējams slīpuma leņķis ne tikai atzveltnēm, bet arī spilveniem. Bagāžnieka tilpums pēc VDA metodoloģijas – no 725 līdz 1275 litriem, atkarībā no iesaistīto sēdvietu skaita.
It kā ar lineālu zīmēts priekšējais panelis izskatās daudz striktāks, dārgāks un modernāks nekā “ceturtajam” Santa Fe. Tagad draiverim ir pilnībā virtuāls divu ekrānu displejs (2 x 12,3 collas), multivides ekrāns ir nedaudz pagriezts pret vadītāju. Atsevišķajai klimata kontroles iekārtai ir savs 6,6 collu skārienekrāns, bet temperatūras regulēšanai tiek izmantotas tradicionālās grozāmās pogas, kas ir ērti. Augstā divstāvu centrālā tuneļa augšējā stāvā ir bezvadu uzlādes slots diviem viedtālruņiem. Ir divas cimdu kastes, augšējā aprīkota ar ultravioleto staru dezinfekcijas aparātu personīgo mantu sterilizēšanai. Visas apdares ir izgatavotas no videi draudzīgiem materiāliem, izmantojot otrreiz pārstrādātus materiālus.
Tehnisko detaļu par jauno Santa Fe joprojām ir maz: preses relīzē nekas nav teikts par piekari, bremzēm un pilnpiedziņas sistēmu, taču tiek atklāts spēkstaciju klāsts. Jaudīgākā un dinamiskākā krosovera versija tiks aprīkota ar 2,5T GDI benzīna turbo četri no Theta III saimes (281 ZS, 422 Nm) un 8 pakāpju DCT automātisko pārnesumkārbu (ar diviem sajūgiem), savukārt atmosfēriskā versija šim dzinējam (194 ZS, 246 Nm) pārī salikta 8 pakāpju hidromehāniskā automātiskā pārnesumkārba. Santa Fe ar 2,5 litru turbo dzinēju līdz 100 km/h paātrinās 8 sekundēs, maksimālais ātrums ir 210 km/h.
1.6T GDI Gamma III benzīna turbodzinējs tiks piedāvāts tikai kā daļa no hibrīda spēkstacijām: bezkontaktligzdas HEV versijā tas saražo 180 ZS. un 265 Nm, PHEV versijai, kas uzlādēta no ārēja avota – 160 ZS. un 265 Nm. 6-pakāpju “automātā” implantētā elektromotora jauda abos gadījumos netika atklāta.
Kopā ar sērijveida krosoveru tiek parādīts Santa Fe XRT koncepts “piedzīvojums” ar “zobainām” riepām, ekspedīcijas bagāžnieku un citu bezceļu munīciju. Nav šaubu, ka kaut kas līdzīgs tiks piedāvāts kā īpašais izdevums vai papildu aprīkojuma pakotne, jo pagātnē Santa Fe jau bija XRT versija Ziemeļamerikas tirgum.