Krievijas iebrukums Ukrainā un no tā izrietošās finansiāli ekonomiskās sekas radījušas saspringtu globālo situāciju un būtiski ietekmējušas sūtījumu apjomu atsevišķos virzienos, kā arī veicinājušas visa veida izmaksu kāpumu, aģentūrai LETA norādīja VAS “Latvijas pasts” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Tāpat viņš atzina, ka joprojām iespaidu atstāj Eiropas Savienībā (ES) noteiktā atmuitošanas kārtība un nodokļa maksājumi trešo valstu sūtījumiem jau no pirmā centa.
Vilcāns atzīmēja, ka gadu no gada samazinās tradicionālo pasta pakalpojumu pieprasījums, pieaugot digitālo sūtījumu īpatsvaram un tādējādi samazinoties universālā pasta pakalpojuma apmēram. Vienlaikus 2022.gadā “Latvijas pasts” turpināja aktīvu darbību uzņēmuma modernizācijas, pasta pakalpojumu sniegšanas vides uzlabošanas un uzņēmuma finanšu situācijas pilnveides nodrošināšanai.
“Operatīvi īstenotu pasākumu rezultātā “Latvijas pasts” 2022.gadā aktīvi diversificēja savu piedāvājumu aktuālos tirgus segmentos, spējot nodrošināt stabilus finanšu rādītājus, piemēram, audzējot ieņēmumus kravu pārvadājumos un pasta sūtījumu tranzīta pakalpojumu sniegšanā,” pauda uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka pozitīvo rezultātu pamatā ir aktīvs darbs pie jaunu klientu piesaistes, pakalpojumu klāsta paplašināšanas, sadarbības virzienu attīstīšanas un arī maksimālas noslodzes nodrošināšanas pārvadājumu un sūtījumu apstrādes resursam.
Vilcāns norādīja, ka lielākais un redzamākais 2022.gada modernizācijas projekts ir pakomātu tīkla paplašināšana. “Latvijas pasts” šogad augustā sāka āra pakomātu izvietošanas procesu, plānojot iegādāties vismaz 120 jaunu pakomātu. Jaunās paaudzes āra pakomāti šogad izvietoti klientiem stratēģiski izdevīgās vietās, tostarp pie “Lidl” veikaliem, “Circle K” degvielas uzpildes stacijās un citur, kur tie pieejami jebkurā diennakts laikā katru dienu. Patlaban “Latvijas pasta” tīklā ir vairāk nekā 100 āra un iekštelpu pakomātu.
Tāpat, reaģējot uz pēdējo divu gadu laikā notikušajām izmaiņām sūtījumu piegādes pieprasījumā un tehnisko iespēju ierobežojumiem pandēmijas laikā, “Latvijas pasts” radīja personalizētu komercsūtījumu piegādes pakalpojumu, norādīja Vilcāns, skaidrojot, ka tas nodrošina alternatīvu piegādes ceļu, nodrošinot sūtījumu piegādi iespējami ātri.
Uzlabojot klientu un darbinieku ērtības, modernizējot tirdzniecības iespējas un radot vienotu vizuālo tēlu, “Latvijas pasts” realizējis pārmaiņu projektu 44 pasta nodaļu dizainā un funkcionālajā nodrošinājumā visā Latvijā. Nodaļās veikts kosmētiskais remonts, pārveidotas apkalpošanas letes, ieviests moderns tirdzniecības aprīkojums, pārskatīts un atjaunots tirgojamo preču sortiments, kā arī radīts vienots dizains atbilstoši uzņēmuma vizuālā standarta vadlīnijām.
Vilcāns arī uzsvēra, ka kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā “Latvijas pasts” turpina nodrošināt pasta sūtījumu apmaiņu ar Ukrainu, saņemot Pasaules Pasta savienības atzinību par sūtījumu apmaiņas nepārtrauktību. Turklāt, lai sniegtu atbalstu Ukrainas pilsoņiem, kuri izceļojuši no savas valsts Krievijas izraisītā militārā konflikta dēļ, ir noteikta vienkāršota kārtība, kā “Latvijas pastā” saņemt pasta sūtījumus ar personiskajām mantām.
Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, “Latvijas pasts” Ukrainas atbalstam izdeva trīs pastmarku bloku un speciālu aploksni. Pastmarku bloka pārdošanas ieņēmumi 50% apmērā tiek ziedoti labdarības fonda “Ziedot.lv” Ukrainas atbalsta programmai.
“Latvijas pasts” nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. “Latvijas pasts” ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 3000 darbinieku.