Ķīnas zīmola pilnībā elektriskā kravas automašīna ir debitējusi kā konceptauto, taču nav informācijas par tās ražošanas izredzēm.
Maxus zīmols pieder Ķīnas koncernam SAIC, tas ir “izaudzis” no britu uzņēmuma LDV. Šobrīd ar šo zīmolu tiek ražoti mikroautobusi, pasažieru minivani, SUV, krosoveri un pikapi. Tagad ražotājs ir nolēmis izstrādāt jaunumu pēdējā segmentā. Runa ir par lielo pikapu Maxus GST, kas kā konceptauto debitēja Šanhajas automobiļu izstādē.
Maxus GST ir divu rindu kabīne ar veramām durvīm, melnu augšējo daļu un priekšējiem jumta statņiem, lielu kravas telpu. Konceptauto ir reljefa formas ar ovālām riteņu arkām un atbalsojošiem durvju rāmjiem. Priekšpusē tradicionālās radiatora restes vietā ir liels melns gala vāciņš. To ieskauj LED gaitas lukturi, un galvenie lukturi ir iestrādāti rāmī, kura centrā atrodas gaismojošs zīmola nosaukums.
Pikapam ir vertikāli izkārtoti lukturi, katrs ar četriem elementiem. Tie ir savstarpēji savienoti visā pakaļgala platumā ar plānu gaismas joslu. Zem tās atkal redzams zīmola nosaukums, kas uzrakstīts ar lieliem burtiem. Konceptam ir arī oriģinālie divkrāsu diski, apvidus riepas un padziļināti durvju rokturi.
Konceptautomobiļa interjers ir paredzēts četrām sēdvietām, priekšējā panelī ir liels horizontāls displejs, kas apvieno virtuālo “mērinstrumentu paneli”, centrālo multimediju skārienekrānu un ekrānu priekšējam pasažierim. Vadītājam ir “saplacināts” daudzfunkcionāls displejs, kura augšējā daļa ir nogriezta. Otrajā rindā ir divi atsevišķi pasažieru sēdekļi.
Maxus GST koncepta galvenais mērķis ir demonstrēt jauno SAIC izstrādāto elektrisko transportlīdzekļu platformu. Tā paredz ietilpīgu “daļēji cietu” vilces akumulatoru, četru motoru sistēmu (viens elektromotors katram ritenim). Izstādes automobiļa kopējā jauda ir vairāk nekā 1000 ZS un maksimālais griezes moments – 14 000 Nm.
Uzņēmums paziņoja, ka šī pikapa nobraukumam ar vienu uzlādi vajadzētu būt vairāk nekā 1000 km. Pēc kāda cikla ražotājs veica aprēķinus, nav norādīts, bet, iespējams, tas tiek izmantots Ķīnas CLTC. Maxus GST iegūs vairākas autopilota funkcijas, tostarp automātisko parkošanās sistēmu, kas spēj patstāvīgi novietot pat elektromobili ar piekabi.
Atgādināsim, ka pagājušā gada nogalē pašmāju tirgū ienāca Maxus Territory rāmja apvidus automobilis. Šis modelis ir modernizēts D90 apvidus automobilis, kas ekspluatācijā ir kopš 2017. gada. Modelis ir pieejams sešvietīgā un septiņvietīgā versijā. SUV tiek piedāvāts ar 2,0 litru dīzeļdzinēju ar divām turbīnām, kura jauda ir 218 ZS (500 Nm) un kas ir savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.