Pasažieru pārvadājumos no pirmdienas ir norīkoti 12 no 17 jaunajiem Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem, pavēstīja AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji.
Kompānijā skaidro, ka pieciem vilcieniem sadarbībā ar “Škoda Vagonka” inženieriem tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, lai pārliecinātos, vai iepriekš konstatētie un novērstie defekti neatkārtojas un elektrovilcieni ir izmantojami uzticamu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai.
PV pārstāvji arī atzīmē, ka janvāra sākuma “Škoda Vagonka” apņēmās nodrošināt, ka divu mēnešu laikā – līdz šā gada 9.martam – pasažieru pārvadājumiem ir pieejami ne mazāk kā 95% piegādāto elektrovilcienu, taču patlaban ir pieejami aptuveni 70% no jaunajiem elektrovilcieniem.
Vienlaikus PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka “Škoda Vagonka” attiecīgo solījumu uztver nopietni un līdz šim aktīvi sadarbojas, ne tikai novēršot konstatētos defektus, bet arī organizējot papildu mācības PV mašīnistiem rīcībai nestandarta situācijās.
“Šim nolūkam ražotājs ir ievērojami palielinājis speciālistu skaitu Rīgā, faktiski nodrošinot diennakts režīma pieejamību, tā koncentrējoties uz iespējami ātrāku un efektīvāku situācijas atrisināšanu,” skaidro Grigulis.
Viņš arī norāda, ka šonedēļ PV kopā ar “Škoda Vagonka” inženieriem veiks dinamiskās pārbaudes atlikušajiem pieciem sastāviem, ar katru no elektrovilcieniem atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura nobraucot vismaz 200 vai 600 kilometru un imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam. Ja pārbaudes būs veiksmīgas, vilcienu sastāvi pakāpeniski tiks atgriezti apritē.
Kompānijā arī atgādina, ka atbilstoši PV izstrādātajam risku mazināšanas plānam salabotie elektrovilcieni apritē nonāk pakāpeniski, vispirms tos pārbaudot izmēģinājuma braucienos bez pasažieriem. Tāpat jaunie elektrovilcieni retāk tiek norīkoti tajās līnijās, kurās ir viensliežu ceļš un kur tiek veikti infrastruktūras uzlabošanas darbi.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.