ASV bāzētā tehnoloģiju kompānija “Meta” plāno noteikt sociālo tīklu “Instagram” un “Facebook” lietotājiem Eiropas Savienībā (ES) maksu par pakalpojumiem, kas būtu brīvi no reklāmām, otrdien ziņoja ASV laikraksts “The Wall Street Journal”.
“Meta” risina sarunas ar ES datu aizsardzības regulatoriem, lai piedāvātu “Instagram” un “Facebook” maksas abonementa versiju bez reklāmām.
Lietotājiem, kas negribēs maksāt 14 vai pat 17 ASV dolāriem līdzvērtīgu summu mēnesī par piekļuvi “Meta” lietotnēm “Facebook” un “Instagram”, nāksies pieņemt tā sauktās personalizētās reklāmas, kuras ļauj “Meta” sekot lietotāja tiešsaistes aktivitātei.
“Meta” izteiktais priekšlikums saistīts ar ES regulām, kas var ietekmēt šī uzņēmuma personalizēto reklāmu praksi.
ES ir ieviesusi un pastiprinājusi datu aizsardzības un privātuma regulas, tostarp Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR), lai aizsargātu lietotāju datus un privātuma tiesības.
Tādām kompānijām kā “Meta” personalizētās reklāmas nodrošina lielu daļu no ienākumiem, jo tās izmanto lietotāju datus, lai viņiem piedāvātu efektīvāk mērķētas reklāmas.
ES regulu nolūks ir dot lietotājiem lielāku kontroli pār saviem datiem, un tās pieprasa kompānijām iegūt nepārprotamu piekrišanu zināmām datu apstrādes darbībām, tostarp personalizētām reklāmām.
Lietotāji, kuriem tiks piedāvāts izvēlēties starp bezmaksas versiju, kurā ir reklāmas, un maksas abonementu, parasti izvēlēsies pirmo. Tas palīdzēs “Meta” ievērot ES regulas, neskarot savu reklāmu biznesu.