Tā TV24 raidījumā Preses klubs pauž uzņēmējs, LTRK padomes loceklis Normunds Bergs.
“Ja pāris gadus pēc kārtas klases skolēni uzrāda vājus rezultātus centralizētajā eksāmenā, tad pirmajā kursā skolotājam vajadzētu doties uz kvalifikācijas celšanas kursiem un pievērst uzmanību notiekošajam. Ja, teiksim, pēc trim gadiem, tad mācībspēkam ir jādodas uz 2008. gada 1. jūniju. skolotāja darbs nav uzlabojies, tad viņam vajadzētu aiziet no darba tirgus, un tādam cilvēkam skolā vienkārši nav vietas. Skolās šis process absolūti nenotiek,” sacīja uzņēmējs.
“Kaut kā skolotājiem radās priekšstats, ka strādāt skolā ir aicinājums, tā ir misija, un, ja tu tur strādā, tad esi neaizskarams,” viņš teica. Kopumā tas ir darbs, kas ir jāizmēra, labākie ir jānovērtē, jāpaaugstina, bet sliktākie jāatlaiž, kā jau jebkurā darbā gadās, saka Bergs.
“Rīgai ir visvairāk problēmu – Rīgā ir visvairāk skolēnu un visvairāk skolu. Skolu skaitu Rīgā var samazināt vismaz uz pusi! Starptautiskā prakse rāda, ka tādām pilsētām kā Rīga ir vajadzīgas lielas vidusskolas. Mēs redzam labākās ģimnāzijas Rīgā , un tur viss ir kārtībā, izņemot varbūt nepietiekamo telpu skaitu. Bet pārējās Rīgas skolas ir šausmīgi dažādas, kā jau visā Latvijā,” viņš secina. “Domāju, ka reitinga lejasgalā Rīgas skolas ir pat zemāki par lauku skolu līmeni”.