Rīgā 7.tramvaja sliežu pārbūves laikā tramvaju satiksme netiks pārtraukta, preses konferencē informēja uzņēmuma “Rīgas satiksme” pārstāvji.
Ja neparedzētu apstākļu dēļ tomēr šāda nepieciešamība radīsies, šajā maršrutā tiks nodrošināta autobusu satiksme.
Sliežu pārbūve, pielāgojot to zemās grīdas tramvaju parametriem, plānota pa posmiem, konkrētajā posmā organizējot tramvaju satiksmi pa vienām sliedēm. Tādējādi plānots pēc iespējas mazāk ietekmēt pasažieru pārvadājumus.
Pārbūves darbi sākti pilsētas centrā, pie Spīķeriem. Tas esot saistīts ar blakus notiekošo Radziņa krastmalas pārbūvi, lai šos darbus pabeigtu pēc iespējas ātrāk.
Kopumā būvniecības darbi notiks septiņus kilometrus garajā tramvaja maršrutā, līdz pat tirdzniecības centram “Dole” Ķengaragā.
Plānots, ka 7. tramvaja maršrutā tiks izbūvēti, pārbūvēti un atjaunoti energoapgādes objekti, pārbūvēti un atjaunoti sliežu ceļi, izbūvētas un pārbūvētas pieturvietu platformas, uzstādīti luksoforu objekti, kas tiks pielāgoti tramvaja kustības ātruma uzlabošanai, kā arī tiks īstenoti satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi.
Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā, kas paredz Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem.
Jau ziņots, ka šajā projektā plānota arī 5. tramvaja maršruta infrastruktūras un 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojuma pārbūve.
Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.
“Rīgas satiksme” ir Rīgas pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kas 2021.gadā strādāja ar 161,117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāks nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.