ASV neatliekamās palīdzības dienesti sūdzas par viltus izsaukumiem Apple sīkrīku dēļ. Kā izrādās, līdzīga situācija ir novērota arī Sanfrancisko un Losandželosā, tikai ne sīkrīku, bet gan Cruise un Waymo bezpilota taksometru dēļ.
Kas tas ir šoreiz
Pilsētas iestādes pat ir iesniegušas sūdzības vēstuli regulatoriem par robotu taksometriem. Tā bija viena no vairākām vēstulēm, ko Sanfrancisko un Losandželosas transporta amatpersonas šonedēļ nosūtīja Kalifornijas Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas komisijai, lai apturētu Cruise un Waymo lūgumus paplašināt maksas robotu taksometru pakalpojumus abās pilsētās.
Vēstulē minēti trīs gadījumi kopš decembra, kad bezpilota taksometri bija iemesls viltus glābšanas izsaukumiem. Pasažieri pārstāja atbildēt uz automašīnas integrētās balss sakaru sistēmas zvaniem, tāpēc Cruise darbiniekiem nācās zvanīt 911. Policija un glābšanas dienesti ieradās “negadījuma” vietā, taču atrada tikai pasažieri, kas mierīgi gulēja taksometra salonā.
Turklāt kruīza transportlīdzekļi bieži traucē ugunsdzēsēju darbu. Viens no incidentiem notika pagājušā gada jūnijā, dažas dienas pēc tam, kad valsts atļāva kruīzam pilsētā uzņemt pasažierus, kas maksā par braucienu. Aģentūras vēstulē teikts, ka viens no uzņēmuma robotizētajiem taksometriem uzbrauca uz ugunsgrēka vietā izmantotās ugunsdzēsības šļūtenes. Otrs līdzīgs incidents notika pagājušajā nedēļā, kad automašīna uzbrauca uz ugunsdzēsēju šļūtenēm, pirms vienam no viņiem nācās izsist taksometra logu. Pagājušajā pavasarī, dodoties uz lielu ugunsgrēku, kāds auto uz aptuveni 25 sekundēm bloķēja vienu no ugunsdzēsēju mašīnām.
Turklāt no maija beigām līdz decembra beigām 92 reizes tika notriekti tā paša uzņēmuma transportlīdzekļi, kas bez iemesla pēkšņi apstājās ceļa vidū.
Avots: Wired