Lietuvas un Latvijas dzelzceļa uzņēmumi atkal apspriež iespēju atjaunot dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Viļņu. Iespējams, ka tas notiks jau nākamgad. Projektā ir iesaistīti Latvijas Pasažieru Vilciens un Lietuvas LTG Link. Sarunas jau ir sāktas.
Šādi plāni jau sen tiek apspriesti. Jau 2021. gadā LTG Link pārstāvis Lins Baužis intervijā aģentūrai BNS stāstīja par plāniem tuvākajā nākotnē savienot Viļņu ar Rīgu un Varšavu. Viņš runāja arī par iespēju izbūvēt dzelzceļa savienojumu ar Palangu, lai no Viļņas turp varētu doties elektrovilcieni vai autonomi vadāmi vilcieni bez mašīnista. Piemēram, pasažieris varētu doties maršrutā Rīga-Viļņa-Palanga, neizkāpjot no vilciena. Tika apsvērti tādi iespējamie maršruti kā Rīga-Daugavpils-Viļņa, Rīga-Šauļi-Viļņa, Rīga-Šauļi.
Tad pandēmija nobremzēja daudzus plānus. Taču tagad šķiet, ka lietas sāk virzīties uz priekšu. Konsultācijas jau ir krietni pavirzījušās uz priekšu. Un abu valstu valdībām varētu tikt iesniegts kopīgs darba priekšlikums. Ideālā gadījumā pasažieru vilcieni savienos Rīgu un Viļņu, negaidot, kamēr tiks pabeigts Rail Baltica projekts, kas līdz 2026. gadam savienos Polijas, Lietuvas, Latvijas un Igaunijas galvaspilsētas.
Iespējams, ka vilcieni starp Latvijas un Lietuvas galvaspilsētām sāks kursēt jau 2024. gadā. Latvijas Pasažieru vilciens ierosina pagarināt esošos reisus no Daugavpils uz Viļņu un no Jelgavas uz Šauļiem. Tas valstij izmaksātu mazāk nekā citi iespējamie maršruti.
Tagad no Viļņas uz Rīgu var nokļūt ar autobusu, automašīnu vai lidmašīnu. Brauciens ar autobusu ilgst aptuveni 4 stundas.