Home » Renault Clio atjaunots pārdošanas apjoma krituma apstākļos un Alpine iedvesmota versija

Renault Clio atjaunots pārdošanas apjoma krituma apstākļos un Alpine iedvesmota versija

no ANDREJS BOJKO
0 Komentāri Ziedot

Renault no Ķīnas tirgus izstājās pirms trim gadiem, taču kaut kādu iemeslu dēļ tieši Šanhajas automobiļu izstādes atklāšanas dienā nolēma pirmizrādīt atjaunināto Clio subkompaktā hečbeka versiju, kura galvenais tirgus ir Eiropa.

Pašreizējais piektās paaudzes Renault Clio debitēja 2019. gadā sava priekšgājēja slavas virsotnē: “ceturtais” Clio tolaik bija populārākais B klases vieglais automobilis Eiropā. Saskaņā ar analītiskās aģentūras JATO Dynamics datiem 2021. gadā Clio pat uz īsu brīdi izdevās pārspēt VW Golf un kļūt par absolūto bestselleru Eiropā, taču 2022. gadu franču hečbeks noslēdza ar 27% pārdošanas apjomu kritumu (salīdzinājumā ar 2021. gada pārdošanas apjomiem) līdz 143 561 vienībai.., apsteidzot Peugeot 208 (206 816 pārdotās vienības), Dacia Sandero (200 550 vienības), Toyota Yaris (175 713 vienības) un Opel Corsa (164 358 vienības).

Restilinga rezultātā Clio ir ieguvis pilnīgi jaunu priekšējās daļas dizainu ar dramatiskām LED sānu bultām, šaurākiem priekšējiem lukturiem bez lukturīšiem, platāku radiatora režģi ar pikseļu rakstu un leņķotāku buferi. Ir mainīts arī riteņu disku dizains (16 vai 17 collas). Priekšpuse ir ieguvusi jaunu buferi ar viltus gaisa atverēm abās pusēs. Aizmugurējie lukturi palikuši tādi paši, taču to korpusi tagad ir caurspīdīgi, nevis tonēti.

Pirmo reizi Clio ir pieejama “sportiskā” versija ar nosaukumu Esprit Alpine, kas nozīmē “Alpu gars”. Atgādināsim, ka 2021. gadā Alpine zīmols absorbēja Renault Sport nodaļu, līdz ar to Renault piedāvājumā vairs nebūs hot-hatchi, bet gan dinamiska izskata versijas/komplekti ar Alpine emblēmu uz sāniem un citiem pseidosporta dekoriem, kas nekādā veidā neietekmē dinamiskās īpašības. Konkrēti Clio Esprit Alpine ir spīdīgi melni un pelēki matēti virsbūves paneļi, pseidodifuzors aizmugurējā bamperī, pulēti 17 collu riteņu diski ar krāsotām serdēm, īpaši salona polsterējumi ar kontrastējošām šuvēm, sporta priekšējie sēdekļi, alumīnija pedāļi un citi unikāli elementi.

Kopumā Clio salona dizains nav mainījies, taču ieguvusi jaunu, videi draudzīgāku materiālu apdari, kuras pamatā ir pārstrādāta plastmasa un augu šķiedras. Virtuālais instrumentu panelis atkarībā no modifikācijas ir 7 vai 10 collas, centrālais multimediju ekrāns ir 7 vai 9,3 collas.

No Clio spēka agregātu klāsta ir pazudis 1,3 litru turbo benzīna dzinējs, kas tika piedāvāts ar 6 pakāpju “manuālo” vai 7 pakāpju “automātisko” DCT tipa (ar diviem sajūgiem). Tagad vienīgā divpiedziņas versija ir hibrīda E-Tech 145, kas sastāv no 1,6 litru benzīna “atmosfēras” (94 ZS), startera ģeneratora (24 ZS), vilces elektromotora (49 ZS), unikālas vairāku režīmu trīs pakāpju automātiskās pārnesumkārbas un 1,2 kWh bufera akumulatora. Hibrīda versijas maksimālā kombinētā jauda ir 145 ZS.

Tradicionālā Clio jaudas klāstā ietilpst 3 cilindru 1,0 litru benzīna motori SCe (65 ZS) un TCe (90 ZS), tāda paša tilpuma gāzes motors TCe (100 ZS) un 1,5 litru turbodīzeļdzinējs 4 cilindru dCi (100 ZS), kas visi tiek komplektēti ar manuālo 5 vai 6 pakāpju pārnesumkārbu.

Atjauninātā Renault Clio tirdzniecība Eiropā sāksies jūnijā, cenas vēl nav paziņotas. Pagaidām nav zināms, vai Clio būs nākamā paaudze: gaidāmie stingrie Euro 7 vides standarti varētu padarīt mazo “ogļūdeņražu” modeļu ražošanu nerentablu. Nākamgad franču zīmola modeļu klāstu papildinās pilnībā elektriskais subkompaktais Renault 5 hečbeks.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Jums var arī patikt

Leave a Comment

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Pieņemt Lasīt vairāk

Konfidencialitātes un sīkdatņu politika
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

BALTIJASZINAS MEDIJU NAMS 2024 Visas tiesības aizsargātas.