Latvijā jaunu automašīnu tehniskā apskate tiek veikta biežāk nekā jebkur citur Eiropā, kas nozīmē, ka tā maksā vairāk.
Pirmo reizi pēc reģistrācijas vieglajām automašīnām (arī motocikliem) tā jāizbrauc pēc diviem gadiem, kravas automašīnām, komerctransportam un autobusiem – pēc gada. Šobrīd Seimā tiek skatīti likuma grozījumi, kas paredz mainīt pārbaužu biežumu. Plānota arī cenu korekcija: tās tiks paaugstinātas visām transporta kategorijām, īpaši kravas automašīnām.
Šobrīd transportlīdzekļu tehniskā kontrole ir pieejama 33 tehniskās apskates stacijās – pakalpojumus tajās sniedz CSDD rīkotajos publiskajos iepirkumos uzvarējušie uzņēmumi. Gan Konkurences padome, gan Valsts kontrole vairākkārt ir norādījusi uz nepilnībām šo pakalpojumu sniegšanas konkursā, jo parasti tajā piedalās tikai viens pretendents (izņemot vienu konkursu, kuram tika iesniegti divi pieteikumi). Uzvar tie paši. Tāpēc turpmāk būtu jāpalielina pretendentu skaits un jānodrošina, lai jebkuram akreditētam uzņēmumam būtu tiesības veikt tehnisko kontroli. Tas pozitīvi ietekmētu pakalpojumu cenu, kas šobrīd tiek noteikta monopola apstākļos, proti, komersantus brīvais tirgus praktiski neietekmē.
Lai arī cenu zīmē, salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, lielu atšķirību nav, taču, ņemot vērā tehnisko apskates biežumu, tās tomēr ir diezgan ievērojamas. Deputāte Skydrite Abrahah atzīmēja, ka vienreizējās apskates cena nav vienīgais rādītājs: ir jāņem vērā, cik maksājam par automašīnu tās kalpošanas laikā.
Eiropas direktīva ļauj pārbaudīt jaunus transportlīdzekļus vidēji četrus gadus pēc reģistrācijas un pēc tam reizi divos gados. Tikai divas valstis Latvija un Horvātija intensīvāk kontrolē automašīnu tehnisko stāvokli.