Reuters, atsaucoties uz anonīmiem avotiem un neatkarīgiem pētījumiem, apgalvo, ka Tesla jau daudzus gadus apzināti viltojusi savu elektrisko transportlīdzekļu darbības attāluma rādītājus, un neapmierinātos klientus “apstrādā” īpaša “sabotāžas grupa”, lai nepieļautu viņu automašīnu nokļūšanu servisa centros.
Pagājušā gada pavasarī mēs runājām par vācu laikraksta Handelsblatt izmeklēšanu , kas parādīja patieso un diezgan bēdīgo situāciju saistībā ar Tesla autopilota izstrādi. Tā pati izmeklēšana arī atklāj, ka vadošais amerikāņu elektromobiļu ražotājs ļoti nelabprāt pienācīgi reaģē uz klientu sūdzībām un dod priekšroku problēmu ignorēšanai, nevis risināšanai. Tikmēr Tesla ar katru gadu kļūst arvien vairāk klientu, un viņu vidū ir arī vairāk neapmierināto – uzņēmums burtiski tiek pārpludināts ar sūdzībām dažādos gadījumos.
Nesenā Reuters publikācijā galvenā uzmanība pievērsta tik jutīgai elektrisko transportlīdzekļu tēmai kā attālums vienā uzlādes reizē. Aģentūra apgalvo, ka pirms aptuveni desmit gadiem Īlons Masks pieļāva “elastīgu” diapazona displeju Tesla elektriskajos transportlīdzekļos, lai klientiem liktu, ka ar pilnībā uzlādētu akumulatoru viņi var iet ļoti tālu. Tiklīdz akumulatora uzlāde nokrītas līdz 50%, notiek korekcija un atlikušā nobraukuma prognoze kļūst ļoti pesimistiska, precīzāk, tā kļūst tuvāk realitātei, bet dažos gadījumos sāk kust mūsu acu priekšā, īpaši, ja ārā ir auksts.
Tesla autovadītāji, redzot, kā “staigājas” viņu automašīnu atlikušā nobraukuma prognoze, domā, ka tas ir saistīts ar kaut kādu darbības traucējumu, un noslogo Tesla servisu ar zvaniem un sūdzībām (atgādinām, ka Tesla pārdod savus auto tieši, bez dīleriem un arī tos apkalpo). Pagājušajā vasarā Tesla Lasvegasā izveidoja veselu “sabotāžas grupu”, lai izskatītu sūdzības par jaudas rezervi: speciāli apmācīti darbinieki veica attālināto diagnostiku, bet pēc tam informēja klientus, ka ar automašīnu viss ir kārtībā un servisu nav nepieciešams apmeklēt. . Interesanti, ka, ja diagnostikas laikā tika konstatēti kādi reāli darbības traucējumi, tad klients par tiem netika informēts, bet vienkārši “slēdza lietu”.
EPA ir ASV Vides aizsardzības aģentūra, tā nosaka ASV tirgum paredzēto automašīnu pasu ekonomiku. EPA diapazona noteikšanas metodika ir viena no labākajām, ja ne pati labākā, taču ir skaidrs, ka patiesībā joprojām būs novirzes no sertifikācijas laikā parādītā diapazona skaitļa. Reuters arī par to ir godīgs, taču atsaucoties uz vairākiem neatkarīgiem pētījumiem, tostarp no SAE (Amerikas Automobiļu inženieru asociācijas), apgalvo, ka Tesla elektriskie transportlīdzekļi neatbilst deklarētajiem diapazona rādītājiem daudz vairāk nekā konkurentu elektriskie transportlīdzekļi, kas ir vēl viens. pierādījumi par negodīgām manipulācijām ar atlikušā nobraukuma prognozi, pēc kuras patērētājs vadās ekspluatācijas laikā.
Šobrīd, saskaņā ar anonīmu Reuters avotu, Teslas “sabotāžas grupa” jau ir izformēta. Iespējams, tas tika darīts pēc Handelsblatt atklāsmēm pavasarī, kad Teslas priekšā pavērās tiesvedības izredzes. Tagad Tesla vadībai, kuru vada izcilais un varenais Elons Masks, ir vēl vairāk iemeslu uztraukties. Tesla akciju cena pēc Reuters publicēšanas prognozējami kritās.