Amerikāņu elektromobiļu jaunuzņēmums Fisker, kuru vada dāņu dizainers un uzņēmējs Henriks Fiskers, publicējis jaunas fotogrāfijas un atklājis dažas detaļas par savu vadošo modeli Ronin kupeju-kabrioletu. Tā ražošana jāsāk 2025. gada otrajā pusē, saražojot tikai 999.
Augusta sākumā Henriks Fiskers personīgi rīkoja Fisker Product Vision Day 2023 pasākumu Amerikas Savienotajās Valstīs , kur vienlaikus tika prezentēti četri jauni produkti, tostarp Ronin kupeja-kabriolets, kas ir nākotnes modeļa flagmanis. Savu nosaukumu sporta automašīna ieguvusi par godu amerikāņu režisora Džona Frankenheimera kulta asa sižeta filmai “Ronin” ar Robertu De Niro un Žanu Reno galvenajās lomās. Šī filma ir augstāk izplatīta 1998. gadā un pelnīti tiek uzskatīta par vienu no izcilākajām automašīnu vajāšanas ziņā. Nosaukums norāda uz kupejas-kabrioleta ievērojamajām dinamiskajām īpašībām: tā trīs dzinēju spēkstacija ar kopējo jaudu virs 1000 ZS. nodrošinās paātrinājumu līdz 100 km/h 2 s, maksimālais ātrums ir 275 km/h.
Fisker Ronin dizains tajā pašā laikā ir saistīts ar jau izlaistajiem Fisker Ocean krosoveriem un Fisker pagātnes projektiem – Fisker E-Motion sedaniem (un kļuva par sērijveida) un Fisker Karma, kas tagad pazīstams kā Karma Revero . Atgādiniet, ka Fiskeram viņa pašreizējais tāda paša nosaukuma uzņēmums ir jau otrais pēc kārtas: pirmais izdega, tika pārdots Ķīnas automobiļu komponentu ražotājam Wanxiang un tagad tiek saukts par Karma Automotive.
Ronin izstrāde notiek Fisker Magic Works Apvienotās Karalistes nodaļā, ko vada Fisker viceprezidents Deivids Kings, pieredzējis sacīkšu braucējs un inženieris ar bijušo Aston Martin pieredzi. Ronin radīs savu alumīnija platformu ar tajā integrētu akumulatoru, kuras pilnas uzlādes vajadzētu pietikt 965 km noskrējienam.
Deividam Kingam un viņa komandai būs smagi jāstrādā, lai Roņinam nodrošinātu pieņemamu virsbūves stingrību, jo tam ir četras durvis, plaša kabīne, kas paredzēta pieciem cilvēkiem un nav B statņu. Aizmugurējās durvis atveras pret galveno gājienu, visu durvju atvēršanas un aizvēršanas process ir elektrificēts, to var vadīt, izmantojot īpašu viedtālruņa aplikāciju. Trīs sekciju oglekļa šķiedras jumta locīšanas un atlocīšanas process, protams, arī ir pilnībā automatizēts. Parastie 23 collu riteņi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras.
Šodien pirmo reizi tika publicēts Fisker Ronin interjera apmetums: dizaina ziņā nav nekā ievērības cienīga, galvenais uzsvars tiks likts uz ērtībām, grezniem apdares materiāliem un brīnišķīgu LED apgaismojumu gandrīz uz visām virsmām. Centrālā rotējošā multivides ekrāna diagonāle ir 17,1 collas, un instrumentu panelis ir integrēts kvadrātveida stūres rata rumbulā.
Fisker jau pieņem Ronin iepriekšējus pasūtījumus, lai pieteiktos, ir jāiemaksā 2000 USD depozīts un galīgā cena ir 385 000 USD. Galvenais Fisker Ronin konkurents tirgū acīmredzot būs otrās paaudzes Tesla Roadster , kas paziņošanas stadijā sasniedza 250 000 USD.