Pavasaris saņem augstāko novērtējumu Green NCAP testos
Acīmredzot elektromobiļiem ir nulles emisijas. Taču svarīgi ir tas, kā tiek izmantota elektriskā sistēma. Tāpēc mēs runājam par efektivitāti, t. i., par to, cik liela daļa no dzinēja (benzīna, dīzeļdzinēja, hibrīda vai elektriskā) radītās enerģijas faktiski tiek izmantota kustības radīšanai.
To noteikt ir Green NCAP uzdevums, un 2022. gadā šī neatkarīgā organizācija testēs lielu skaitu automobiļu – gan elektrisko, gan termiski darbināmo. Starp tiem izcēlās Dacia Spring, Rumānijas uzņēmuma pieczvaigžņu elektriskais pilsētas modelis. Tā panākumus noteica tieši neliela siltuma dzinēja efektivitāte, kas spēja pārspēt lielākus un ikoniskākus konkurentus.
Saskaņā ar Green NCAP testiem Dacia Spring sasniedza 9,8 energoefektivitātes indeksu, un enerģijas patēriņš bija zemāks par Green NCAP maksimālā novērtējuma slieksni. Patiesībā šis mazais elektromobilis spēj izmantot 89% enerģijas, kas iegūta no 26,8 kWh akumulatora, kurš darbina 45 ZS dzinēju.
Kopumā Dacia Spring saņēma 9,9 punktus, atstājot aiz sevis tādus modeļus kā Tesla Model 3 (9,8), NIO eT7, Renault Megane E-Tech un Cupra Born (9,6), Audi Q4 e-Tron un Hyundai. IONIQ 5. Visi modeļi ir novērtēti ar 5 zvaigznītēm (labākais rezultāts), taču nesasniedz klases līderu energoefektivitāti.
“Ar šo izcilo sasniegumu Dacia Spring nosaka nozares standartu,” komentē Aleksandrs Damjanovs, Green NCAP tehniskais vadītājs.