Sākotnējā Renault 5 elektriskā hečbeka pirmizrāde notika šā gada februārī, un šodien ir atklāts tā sportiskais radinieks ar nosaukumu Alpine A290, kas ir pagājušā gada konceptauto Alpine A290_β priekšgājējs. Abi hečbeki ir veidoti uz AmpR Small platformas, kas iepriekš bija pazīstama kā CMF-B EV – pārdēvēšana veikta, lai uzsvērtu Ampere nodaļas, kas Renault grupā ir atbildīga par elektromobiļu izstrādi, nozīmi.
Pateicoties oriģinālajam aerodinamiskajam apspalvojumam un īpašajam dekoram, Alpine A290 ir nedaudz garāks un platāks nekā Renault 5: hot-hatch kopējais garums – 3990 mm, platums – 1820 mm, augstums – 1520 mm, garenbāze – 2530 mm. Piekare (priekšā – McPherson tipa, aizmugurē – neatkarīga daudzsviru) ir saņēmusi sportiskus iestatījumus, taču ne uz gludas gaitas rēķina – pateicoties hidrauliskajiem bamperiem amortizējošās atsperēs. Priekšējos riteņos uzstādītas jaudīgākas Brembo bremzes ar 4 virzuļu suportiņiem, priekšējo bremžu disku diametrs ir 320 mm, aizmugurējo – 288 mm. Ir iespējams izvēlēties no četriem riteņu modeļiem, un standarta riepu izmērs ir 225/40 R 19. Standarta aprīkojumā ir rallija stila priekšējie lukturi ar krustiņiem. Daudzkrāsains virsbūves krāsojums ar dekoratīvām svītrām ir pēc izvēles.
Alpine A290 interjers būtībā ir tāds pats kā Renault 5, t. i., ar 80. gadu nostalģijas pieskaņu, taču ar Alpine īpašiem dekoratīviem elementiem. Interesanti, ka jūs varat izvēlēties īstas ādas apdari, no kuras Mini, viens no galvenajiem Alpine konkurentiem, atteicās ne tik sen. Uz 10,25 collu ekrāna un 10,1 collu ekrāna ir Alpine raksturīga grafika: piemēram, instrumentu ekrānā izmantota kalnu grēdu un trīsstūru tēma, savukārt multimediju ekrānā ir telemetrijas cilnes un sacīkšu simulators ar uzdevumiem iesācējiem un pieredzējušiem autovadītājiem (dažus uzdevumus var veikt tikai sacīkšu trasē). Devialet audiosistēma ir īpaši izstrādāta Alpine A290, Renault 5 tās nav. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 326 litri.
Sākotnējā Alpine A290 trīsspiegu stūres ratam ir zila RCH rotācijas vadības poga reģeneratīvajai bremzēšanai un sarkana OV poga apdzīšanai – ja to nospiež 30 sekundes, ir pieejama maksimālā elektromotora jauda, tāpēc manevrs ir rūpīgi jāizvērtē. Pēc 15 sekunžu “šaušanas” maksimālo jaudu var aktivizēt vēl uz 5 sekundēm. Elektromotora darbību pavada divas dramatiskas sintētiskas skaņas melodijas, no kurām var izvēlēties, taču, par laimi, abas var atteikties.
Alpine A290 tiks piedāvāts četros modeļos – GT, GT Premium, GT Performance un GTS -, kas atšķiras ne tikai ar aprīkojumu un apdari, bet arī ar elektromotora maksimālo jaudu: 180 ZS un 285 Nm – GT un GT Premium versijās, 220 ZS un 300 Nm – GT Performance un GTS versijās. GT un GT Premium versijas pirmo simtdaļu sasniedz 7,4 sekundēs, maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 160 km/h. GT Performance un GTS versijas līdz 100 km/h spēj paātrināties 6,4 sekundēs, un to maksimālā ātruma griesti ir paaugstināti līdz 170 km/h.
“Hot Hatch” pašmasa ir 1479 kg. Akumulators – viens visām versijām ar 52 kWh ietilpību, ar tā pilnu uzlādi pietiks aptuveni 380 km nobraukšanai WLTP ciklā (šis skaitlis vēl nav apstiprināts sertifikācijā), un kaujas režīmā akumulators, protams, kalpos daudz mazāk – diez vai vairāk nekā 200 km. Maksimālā uzlādes jauda ir tikai 100 kW, un, lai uzlādi papildinātu no 15 līdz 80 procentiem, ir nepieciešamas 30 minūtes.
Alpine A290 tiks ražots tajā pašā vietā, kur Renault 5, Renault rūpnīcā Douet, Francijā. Hot-hatch modeļa pasūtījumi kontinentālajā Eiropā sāksies pirms vasaras beigām, bet piegādes tiks uzsāktas līdz gada beigām.