Ķīnas autoražotājam FAW piederošais zīmols Hongqi Šanhajas automobiļu izstādē ir prezentējis savas otrās paaudzes reprezentatīvo flagmaņa L5 sedanu, kas paredzēts Ķīnas valsts iestādēm un turīgiem privātajiem klientiem.
Pirmās paaudzes Hongqi L5 debitēja 2013. gadā kā tīri nomenklatūras modelis, kas bija iedvesmojies no pagājušā gadsimta sešdesmito gadu Hongqi CA770 sērijas sedaniem un limuzīniem: vairāk nekā 5,5 m garo bāzes sedanu darbināja 6,0 litru V12 atmosfēriskais motors un sešu pakāpju automāts.
- gadā Hongqi zīmols (lasiet Hongqi, kas ķīniešu valodā nozīmē “sarkanais karogs”) saņēma valdības apstiprinājumu L5 sedana laišanai mazumtirdzniecībā, un tam tika sagatavots jauns, modernāks spēka agregāts – 4,0 litru V8 biturbo dzinējs un astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba, aizmugures vai visu riteņu piedziņa. Izrādās, ka “pirmais” Hongqi L5 ir bijis ekspluatācijā tieši desmit gadus, un tagad to nomainījis otrās paaudzes modelis.
No pirmā acu uzmetiena jaunais Hongqi L5 neatšķiras no sava priekšgājēja, jo ir saglabāta 60. gadu stila priekšējā maska un tipiskās čemodānam raksturīgās proporcijas, taču, ieskatoties tuvāk, var viegli pamanīt, ka virsbūve ir pilnīgi jauna, ar spēcīgāk slīpētām aizmugurējām priekšējām statnēm. Aizmugurējie lukturi ir modernāki un nedaudz atgādina Cadillac modeļu lukturus. Bamperi tagad pat nav konvencionāli marķēti, to vienkārši nav. Zem paplašinātās radiatora restes ir papildu plats ventilācijas atvērums, riteņu arkas kļuvušas mazāk reljefas, sānu stiklojuma perimetrs tagad sniedzas ārpus aizmugurējiem statņiem.
Arī interjers ir veidots priekšgājēja stilā, dažos brīžos tas kļuvis pat konservatīvāks: instrumentu panelis ir pārvietots no centra uz vadītāja pusi, klimata kontroles galvenais bloks ir nevis sensora, bet parastā spiedpoga, apdares elementos ir vairāk metāla un juvelierizstrādājumu apmales, grīdas paklāji ir pūkaināki un biezāki nekā agrāk.
Jaunā Hongqi L5 izmēri un specifikācijas nav paziņotas un, iespējams, netiks paziņotas, jo publiskajos avotos nav pat pirmās paaudzes Hongqi L5 specifikāciju, kā arī nav statistikas par tā pārdošanu. Visticamāk, jaunā sedana V8 motors ir tāds pats kā flanga krosoverā Hongqi LS7, kur tas dod pieticīgos 360 zirgspēkus, lai gan paziņojuma brīdī tika apgalvots par vairāk nekā 650 “zirgiem”.
Agrākais Hongqi L5 bija Ķīnas augstākās vadības oficiālais automobilis, un īpaši izstrādāta pagarinātā un bruņotā versija (to sauca par Hongqi L9) daudzkārt publiski parādījās pašreizējā ĶKP ģenerālsekretāra Sji Dzjiņpina oficiālajā automašīnā, taču, piemēram, nesenās vizītes laikā Maskavā Ķīnas līderis brauca nevis ar Hongqi L9, bet gan modernāka izskata limuzīnu Hongqi, kam nav “civilo” analogu.
Jaunais Hongqi L5 tādā formā, kādā tas tika parādīts Šanhajā, visticamāk, tiks laists mazumtirdzniecībā, bet kad un par kādām cenām, vēl nav zināms.