Aprīlī britu uzņēmums JLR paziņoja, ka vairs neizmantos Land Rover zīmolu tieši: tā vietā būs trīs atsevišķi zīmoli – Range Rover, Discovery un Defender. Tāpēc nevajadzētu pārsteigt, ka pat saistībā ar nākamo restomodu, kas balstīts uz klasiskā karkasa Defender, Land Rover zīmols vairs netiek pieminēts – ja nu vienīgi vēsturiskā kontekstā, bez kura pārzināšanas šādiem projektiem nebūtu jēgas.
Klasiskā Land Rover Defender konveijera mūžs beidzās 2016. gadā, taču manuālajā režīmā tas turpina dzīvot un ģenerēt ienākumus JLR, kas agrāk bija pazīstams kā Jaguar Land Rover (akronīms, ko tagad lieto bez atšifrējuma). 2018. gadā dienas gaismu ieraudzīja ar rokām komplektēta 150 Works V8 SUV automobiļu partija, 2019. gadā tika prezentēts detaļu komplekts, ar kuru vecākās Defender versijas varēja modernizēt līdz Works V8 (taču bez paša V8 motora), 2021. gadā tika izlaisti 25 Works V8 Trophy SUV automobiļi, 2022. gadā – vēl 25 Works V8 Trophy II, bet šonedēļ tika izziņota vēl viena retrospektīva 30 automobiļu sērija ar nosaukumu Works V8 Islay Edition.
Tehniski Islay Edition būtiski neatšķiras no saviem priekšgājējiem: tas ir rūpnīcas restomod, kam nepieciešams donormobilis – labi saglabājies sērijveida Defender, kas ražots no 2012. līdz 2016. gadam. Sērijveida turbodīzeļdzinējs ir aizstāts ar 5,0 litru benzīna atmosfērisko V8 (405 ZS, 515 Nm), manuālā pārnesumkārba ir aizstāta ar 8 pakāpju ZF hidromehānisko “automātu”, kas savienots pārī ar 2 pakāpju “ātrumkārbu”, un vienkāršas pilnpiedziņas sistēmas vietā, kā tas ir nepilnas slodzes gadījumā, restomods ir ieguvis ass diferenciāli un pastiprinātus starpasu difuzorus.
Lai uzlabotu braukšanu un vadāmību, ir modernizēta balstiekārta un stūres iekārta, uz visiem riteņiem uzstādītas lielas noslodzes disku bremzes ar 4 virzuļu suportiņiem, sērijveida lukturi ir nomainīti pret moderniem LED lukturiem. Classic Defender Works V8 Islay Edition līdz 60 mph (96,56 km/h) paātrinās 5,6 sekundēs un maksimālais ātrums ir 170 km/h.
Klasiskais Islay Edition “flagmanis” ir īpašs veltījums Skotijas salai Islay, kas atrodas uz dienvidiem no Iekšējiem Hebridu salām, un bijušajam Rover Car Company izpilddirektoram un Land Rover līdzdibinātājam Spenseram Vilksam. Leģenda vēsta, ka Land Rover nosaukums radies 1947. gadā, kad Vilkss savā Ailey Island īpašumā izmēģināja vienu no pirmajiem SUV prototipiem. Muižas pārvaldnieks Ians Dunkans (Ian Duncan), redzot īpašnieku, kurš vadīja jauno automašīnu, teica, ka tam jābūt Land Rover – tādā nozīmē, ka tas ir Rover apvidus automašīna, un tā radās jaunais zīmols.
Restomoda pelēkā krāsa un 16 collu smilškrāsas tērauda riteņu diski atgādina Spensera Vilksa 1965. gada Land Rover Series IIa, bet reģistrācijas numurs GXC 639C ir uz restomoda kreisā priekšējā spārna.
Interjers ir polsterēts ar melnu Land Rover Windsor Ebony ādu ar tveices rūtainiem ielaidumiem Ailey ainavas, purvainās krāsās, ar paklājiem uz grīdas un unikālu noņemamu krūzīšu paliktņa paliktni starp priekšējiem sēdekļiem, kurā izmantotas ozolkoka viskija mucas no Spencera Vilksa mazmeitas ģimenes spirta rūpnīcas. Ozolkoka finieris izmantots arī bagāžniekam un firmas zīmola pulksteņa ciparnīcai uz instrumentu paneļa.
Land Rover Classic nodaļa sadalīs Classic Defender Works V8 Islay Edition izlaidumu divās grupās: 17 automobiļi saņems īsās bāzes trīsdurvju virsbūvi (rūpnīcas versija 90), kā attēlā, bet 13 automobiļi – garās bāzes piecu durvju virsbūvi (rūpnīcas versija 110), kuru cena būs attiecīgi 230 000 un 245 000 sterliņu mārciņu.