Indijas kompānija Mahindra & Mahindra Keiptaunā (Dienvidāfrika) rīkoja vērienīgu nākotnes produktu prezentāciju, no kurām interesantākā bija elektriskais SUV Mahindra Thar.e.
Tieši pirms gada Mahindra uzsāka pilnīgu modeļu klāsta elektrifikāciju ar mērķi kļūt par globālu ražotāju un apgūt videi draudzīgākos tirgus, tostarp Eiropu. Nākotnes elektrovilcieniem Mahindra sadarbībā ar Volkswagen ir izstrādājusi moduļu platformu INGLO (apzīmē India Global), kurā tomēr var izmantot trešo pušu piegādātāju sastāvdaļas, piemēram, BYD un Valeo elektromotorus.
Ja pagājušā gada prezentācija bija veltīta krosoveriem, tad pašreizējā ir apvidus tehnika, jo Scorpio, Bolero un Thar apvidus auto šodien veido Mahindras galveno kasi, un tiek pārdoti visi trīs rāmju modeļi, kas līdz šim ir aprīkoti tikai ar ” ogļūdeņraža spēkstacijas, šogad aug strauji, un kopumā Mahindra šā gada janvārī-jūlijā kļuva par izaugsmes līderi Indijas tirgū, pārdodot 235 604 transportlīdzekļus (+ 32,3% salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2022. gadā). Indijā populārāko zīmolu reitingā Mahindra šobrīd ieņem ceturto vietu aiz Maruti Suzuki (janvārī-jūlijā pārdotas 993 759 automašīnas, + 9,4%), Hyundai (346 678 vienības, + 8,9%) un Tata (322 662 vienības, + 7,3%). ).
Līdz šīs desmitgades beigām pašreizējiem Scorpio, Bolero un Thar būs elektriski vārdabrāļi ar priedēkli “e”, taču līdz šim ir parādīts tikai Thar.e koncepts, un vēl nav skaidrs, kad tieši tas pārvērtīsies par sērijveida modelis – kaut kur pēc 2027. gada tas ir maz ticams, jo tas ir pirmais, ko Mahindra vēlas darīt, ir laist tirgū pieejamus elektriskos krosoverus.
INGLO platforma SUV lietojumprogrammā ir stipri pārveidota: priekšējā ass ir pārvietota uz priekšu, palielināts balstiekārtas gājiens, riteņu bāze mainīsies no 2775 līdz 2975 mm, klīrenss no 250 līdz 300 mm, akumulatora ietilpība no 60 līdz 80 kWh, maksimālā jaudas rezerve ar vienu uzlādi būs aptuveni 450 km WLTP ciklā.
Mahindra Thar.e būs vairākas modifikācijas, tostarp viena dzinēja aizmugurējo riteņu piedziņa (starp citu, pašreizējam, “ogļūdeņraža” Mahindra Thar šogad ir aizmugurējo riteņu piedziņa ). Thar.e pilnpiedziņas divu dzinēju versijai, visticamāk, būs VW dzinēji, priekšpuses jauda ir 80 kW (109 ZS) un 135 Nm, aizmugurē ir 210 kW (286 ZS) un 535 Nm.
Koncepcijai ir 5 durvju virsbūve ar oriģinālu fasētu dizainu, Jeep modelis, atšķirībā no saviem priekšgājējiem, ja līdzinās, tad ļoti attālināti. Izstādītas durvju eņģes, vilkšanas cilpas un motora pārsega aizbīdņi, vairāku sekciju noņemams jumts un pilna izmēra rezerves ritenis, kas karājās no bagāžas nodalījuma durvīm. Kvadrātveida ligzdas interjers ir apdarināts ar raupja izskata materiāliem, 50% otrreiz pārstrādāta plastmasa, šeit nav ne miņas no greznības, redzamas elektroniskā instrumentu paneļa stiprinājuma skrūves un multimediju ekrāns liecina par augstu apkopes spēju.
Maz ticams, ka seriāls Mahindra Thar.e būs lēts, tāpēc tas noteikti tiks eksportēts – varbūt pat uz ASV, kur tagad tiek ražots un pārdots ārkārtīgi askētiskais pirmās paaudzes Mahindra Thar ar nosaukumu Roxor .