Lasīšanas Laiks:1 Minute(-s), 57 Sekunde(-s)

smart Automobile (Mercedes-Benz un Geely kopuzņēmums) ir prezentējis kompaktu kupejas formas krosoveru ar indeksu #3 – šobrīd lielāko modeli smart zīmola vēsturē.

Nesenā smart zīmola vēsture sākās 2019. gadā, kad Mercedes-Benz to kopuzņēmuma ietvaros nodeva Ķīnas holdinga Geely rokās. Tagad Geely ir atbildīgs par smart jauno, tikai elektrisko modeļu projektēšanu un ražošanu, savukārt Mercedes-Benz rūpējas par to dizainu. Pirmais jaunās ēras smart modelis bija pirms gada prezentētais subkompaktais krosovers index #1, kam augustā sekoja Brabus sporta versija.

Šodien Šanhajas automobiļu izstādes priekšvakarā notika smart #3 pasaules pirmizrāde, un šoreiz uzreiz tika atklāta arī Brabus versija (oranža automašīna attēlos). Smart #3 eksterjers nav noslēpums: pagājušā gada novembrī jaunumu attēlus publicēja Ķīnas Rūpniecības ministrija, tagad ir iespējams detalizēti aplūkot kupejas formas krosoveru. Smart #3 ir garāks, platāks un zemāks nekā smart #1, “trijnieka” kopējais garums – 4400 mm, platums – 1844 mm, augstums – 1556 mm, garenbāze – 2785 mm. Ar šādiem izmēriem smart #3 diezgan velk uz C klasi – iepriekš tik lieli vācu zīmola modeļi neeksistēja. Smart #3 aerodinamiskās pretestības koeficients cx ir mazāks nekā smart #1 – attiecīgi 0,27 un 0,29.

Smart #3, tāpat kā smart #1, ir balstīts uz Geely izstrādātās SEA modulārās platformas. Dizaina un tehnoloģiju ziņā “trijnieks” un “vieninieks” ir maksimāli unificēti, spēka agregāti ir vienādi: vienpiedziņas versijas ir aprīkotas ar vienu ektromotoru uz aizmugurējās ass ar 200 kW (272 ZS) jaudu, Brabus visu riteņu piedziņas versijas kopējā jauda ir 315 kW (428 ZS). Smart #3 paātrinājuma dinamika vēl nav atklāta, visu versiju maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 180 km/h. Akumulatora ietilpība arī vēl nav atklāta, nobraukums ar vienu uzlādi – 500-540 km pēc CLTC cikla atkarībā no modifikācijas.

Iekšpusē smart #3 ir gandrīz tāds pats kā smart #1, vienīgā pamanāmā atšķirība ir apaļās gaisa atveres ovālo vietā zem centrālā 12,8 collu multimediju ekrāna. Brabus versijai ir nedaudz agresīvāks aerodinamiskais apvedceļš, sarkani bremžu suporti un dekoratīvi sarkani ielaidumi virsbūvē un salonā.

Ķīnas tirgum paredzētā smart #3 cenas un opcijas vēl nav publicētas, kā arī nav norādīts pārdošanas sākuma datums. Attiecībā uz Eiropu skaidrības ir vairāk: smart #3 pirmizrādi piedzīvos septembrī IAA izstādē Minhenē, un pie dīleriem tas būs pieejams 2024. gada sākumā.

Turklāt smart jau ir atvadījies no savas vecās modeļu līnijas: aprīlī tas pārtrauca pieņemt pasūtījumus divvietīgajam pilsētas elektromobilim EQ fortwo; tā pēctecis, visticamāk, sauksies smart #2, taču sīkāka informācija par to pagaidām nav pieejama.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Great Wall atgriežas minivenu segmentā ar luksusa modeli Wey Alpine
Next post BMW i7 M70 xDrive elektriskais sporta sedans ir lēnāks un vājāks par konkurentiem