Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 32 Sekunde(-s)

Zviedru sacīkšu komanda Cyan Racing turpina uz klasiskā Volvo P1800 kupeja bāzes veidotu pārbūvju ražošanu, šodien prezentējot GT versiju, kas vairāk paredzēta publiskajiem ceļiem, nevis sacīkšu trasēm.

Cyan Racing virsbūves sacīkšu komanda sākotnēji saucās Flash Engineering, un to 1996. gadā dibināja zviedru autosportists Jans Nilsons, iesaukts par Flash. Nilsons 2004. gadā pārdeva veiksmīgo komandu tās pašreizējam īpašniekam Kristianam Dālam, kurš to pārdēvēja par Polestar Racing un uzsāka biznesa attiecības ar Volvo Cars. Kopš 2009. gada Polestar Racing darbojas kā Volvo iekšējā tūninga studija. 2015. gadā Volvo no Dāla iegādājās Polestar Performance tūninga nodaļu un pašu Polestar zīmolu. 2017. gadā Polestar zīmols atdalījās no Volvo un kļuva par atsevišķu elektromobiļu uzņēmumu Ķīnas holdinga Geely ietvaros. Tikmēr Kristiana Dāla joprojām neatkarīgā sacīkšu komanda joprojām pastāv, tā ir oficiāls Geely partneris un gatavo Lynk & Co. modeļus virsbūves sacīkstēm. Komandu veiksme nav pametusi, pagājušajā gadā Cyan Racing Lynk & Co ar pārliecinošu uzvaru TCR pasaules tūres čempionātā.

Neliela mēroga restomodu ražošana ir salīdzinoši jauns Cyan Racing darbības virziens. Volvo P1800 Cyan restomod pirmo reizi tika prezentēts 2020. gadā, un tā estētiskā un tehniskā elegance ir aizrāva automobiļu medijus un turīgus ekskluzīvu sporta automobiļu cienītājus visā pasaulē. 2022. gadā Volvo P1800 Cyan ienāca Amerikas tirgū. Oriģinālais Volvo P1800 tiek uzskatīts par vienu no skaistākajiem pagājušā gadsimta 60. gadu sākuma automobiļiem, un amerikāņu auto entuziasti to labi pazīst, tāpēc bija daudz cilvēku, kas vēlējās iegādāties uz tā bāzes radītu foršu restomodu. Tieši pēc kāda amerikāņu klienta ierosinājuma Cyan Racing izgatavoja komfortablāku, tūrisma GT versiju savam restomod.

Cyan Racing sākotnēji iecerēja savu restomod kā ārkārtīgi askētisku trases motociklu, ar kuru tomēr var braukt arī pa koplietošanas ceļiem. Amerikāņu klients lūdza mainīt līdzsvaru par labu parastajiem ceļiem, kas arī tika izdarīts. Sacīkšu balstiekārta Öhlins uz dubultiem sviru balstiem “visapkārt” saņēma komfortablākus iestatījumus, tika uzlabota virsbūves trokšņu izolācija. Interjerā sacīkšu ķeburi atstāja vietu tradicionālajiem krēsliem ar kombinētiem polsterējumiem, visas iepriekš kailās virsmas ieguva mājīgu tekstila pārklājumu. Lai atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu, tika mainīts integrētā titāna cauruļveida drošības būra dizains, un tas arī ieguva mīkstu polsterējumu.

Citas svarīgākās restomoda iezīmes ir saglabājušās nevainojamā stāvoklī, tāpēc pat tūrisma versijā tas sver mazāk nekā 1000 kg. Atgādinām, ka restomodā ir saglabāta tikai oriģinālā Volvo P1800 kupeja virsbūve, motora pārsega atvēršanas mehānisms, stāvbremze un tīrītāji. Viss pārējais ir jauns, tostarp pēc pasūtījuma izgatavots stiklojums un līstes, oglekļa šķiedras ārējie paneļi un augstas stiprības tērauda iekšējā spēka konstrukcija. Salīdzinot ar donora kabīni, restomoda kabīne ir nedaudz atvirzīta atpakaļ, padarot motora pārsegu garāku un proporcijas cēlākas.

Zem motora pārsega atrodas sacīkšu 2,0 litru turbo benzīna dzinējs, kura jauda atkarībā no iestatījumiem svārstās no 350 līdz 420 ZS. Pārnesumkārba ir 5 pakāpju Holinger manuālā, un visa jauda uz aizmugurējiem riteņiem tiek pārnesta, izmantojot pašbloķējošu diferenciāli. Jaudīgajām AP Racing bremzēm joprojām nav ABS, un stūres mehānismam nav stūres pastiprinātāja, tāpēc pat tūrisma specifikācijā Volvo P1800 Cyan no vadītāja prasa augstu prasmju un sagatavotības līmeni.

Volvo P1800 Cyan GT cena nav paziņota, bet, lai būtu orientieris, pieņemsim, ka Cyan Racing pirms diviem gadiem par standarta restomod modeli prasīja vismaz 700 000 ASV dolāru.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Garās garenbāzes krosovers Cadillac Escalade IQL: pirmie attēli
Next post Baltijas valstu galvaspilsētās palielinās degvielas cenas