Pirms nedaudz vairāk nekā mēneša pirmizrādi piedzīvoja jaunās paaudzes Hyundai Verna budžeta sedans, kas ir Krievijā populārā Solaris analogs. Papildus sedanam modeļa vēsturē bija arī hečbeka variants, un mēs nolēmām iztēloties, kā šāds auto varētu izskatīties jaunajā paaudzē.
Solaris pirmo reizi tika prezentēts 2010. gada septembrī, kļūstot par sērijveida versiju Hyundai RB Concept prototipam, kas tika parādīts pāris mēnešus iepriekš. Automobilis ir Krievijas apstākļiem pielāgota Accent/Verna modeļa versija, tas arī izspieda Getz un i20 modeļus no Krievijā prezentētā modeļu klāsta, kuru tirdzniecība tika pabeigta 2010. gadā. Pirmais sedans no ražošanas līnijas nobrauca 2011. gada janvārī, kam maijā sekoja piecu durvju hečbeks. Sešus gadus vēlāk sāka ražot otrās paaudzes Solaris, kas tika prezentēts tikai kā sedans. Pagaidām nav nekādu mājienu par virsbūves stilu dažādību jaunajā automobiļa paaudzē, kura pirmizrādi piedzīvoja šā gada martā. Tomēr māsas Kia Rio ir hečbeka virsbūve, un, spriežot pēc spiegu fotogrāfijām, no tās neatteiksies arī jaunajā paaudzē. Kāpēc gan šādu automobili neizgatavot arī ar Hyundai zīmolu?
Jaunā Hyundai Solaris/Verna hečbeka modelis
Renderos redzamais hečbeks ir pilnīgi identisks sedanam līdz pat centrālajam statnim. Tomēr tam ir īsāka aizmugurējā pārkare, augstāks jumta līmenis aizmugurē, aizmugurējā stikla tīrītājs un spoileris tā augšdaļā. Jaunajai virsbūvei salīdzinājumā ar sedanu ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, īsās aizmugurējās pārkares dēļ tā ir mazāka, kas atvieglo manevrēšanu un novietošanu pilsētā. Otrkārt, hečbeku var dēvēt par daudz universālāku variantu, jo aizmugurējās durvis ir pilnvērtīgas. Visbeidzot, aizmugurējā stikla tīrītāja klātbūtnei būs sava nozīme redzamības uzlabošanā.
Jaunā Hyundai Solaris/Verna hečbeka modelis
Jaunais Hyundai Verna ir paredzēts galvenokārt Indijas tirgum. Tieši tur Čennajā ir uzsākta sedana ražošana. Jaunums tiks piedāvāts tikai ar benzīna dzinējiem, no kuriem pamata būs atmosfēriskais 1,5 MPI ar 115 ZS (144 Nm). Jaudīgākais variants ir aprīkots ar 160 ZS 1,5 T-GDI turbo četru dzinēju (253 Nm). Abi dzinēji bāzes komplektācijā ir aprīkoti ar 6 pakāpju “manuālo”, par papildu samaksu atmosfērisko dzinēju var savienot ar variatoru, bet turbomotoru – ar 7 pakāpju “robotu” ar diviem sajūgiem.
Tikmēr restilētā Sonata pagājušajā mēnesī nonāca tirgū kardināli pārveidota. Nesen noskaidrojām arī to, vai iegādāties lietotu sestās paaudzes Hyundai Elantra.