AS “Pasažieru vilciens” (PV) šodien, 16. decembrī, sāk pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem arī Jelgavas virzienā, liecina AS “Pasažieru vilciens” publiskotā informācija.
Tāpat jaunie elektrovilcieni turpina kursēt Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā.
Vienlaikus PV mājaslapā “vivi.lv” pieejama informācija par jauno elektrovilcienu kursēšanas grafiku no šodienas līdz 18.decembrim.
PV informē, ka Jelgavas dzelzceļa līnijā ar jauno elektrovilcienu šodien plānots izpildīt reisus Rīga (plkst.5.29)-Jelgava (plkst.6.17), Jelgava (plkst.7.03)-Rīga(plkst.7.48), Rīga (plkst.6.14)0Jelgava (plkst.7.01), Jelgava (plkst.7.46)-Rīga (plkst.8.33), Rīga (plkst.8.44)-Jelgava (9.29), Jelgava (plkst.9.47)-Rīga (plkst.10.33), Rīga (plkst.10.44)-Jelgava (plkst.11.29), Jelgava(plkst.11.46)-Rīga (plkst.12.33), Rīga (plkst.12.44)-Jelgava (plkst.13.29),
Jelgava(plkst.13.46)-Rīga (plkst.14.33), Rīga (plkst.14.44)-Jelgava (plkst.15.29).
Tāpat Jelgavas dzelzceļa līnijā plānoti reisi Jelgava(plkst.15.47)-Rīga (plkst.16.33), Rīga (plkst.16.44)-Jelgava (17.29), Jelgava (plkst.17.46)-Rīga (plkst.18.33), Rīga (plkst.18.44)-Jelgava (plkst.19.29), Jelgava(plkst.19.46)-Rīga (plkst.20.33), Rīga (plkst.20.44)-Jelgava (21.33), Jelgava(plkst.21.46)- Rīga (plkst.22.33), Rīga (plkst.22.44)-Jelgava (plkst.23.29).
Savukārt Aizkraukles dzelzceļa līnijā šodien plānoti reisi Rīga (plkst.5.07)-Aizkraukle (plkst.6.29), Aizkraukle (plkst.7.05)-Rīga (plkst.8.30), Rīga (plkst.18.37)-Aizkraukle (plkst.19.59), Aizkraukle (plkst.21.06)-Rīga (plkst.22.30), Rīga (plkst.20.38)-Aizkraukle (plkst.21.59), Aizkraukle (plkst.22.10)-Rīga (plkst.23.30).
Vienlaikus Tukuma dzelzceļa līnijā ar jauno elektrovilcienu šodien plānots izpildīt reisus Rīga (plkst.8.39)-Sloka (plkst.9.29), Sloka (plkst.10.48)-Rīga (plkst.11.38), Rīga (plkst.15.39)-Tukums-2 (plkst.17.02), Tukums-2 (plkst.17.18)-Rīga (plkst.18.38), Rīga (plkst.23.49)-Tukums-2 (plkst.1.09).
Skultes dzelzceļa līnijā šodien jauno elektrovilcienu reisi nav plānoti.
Šobrīd PV īpašumā ir trīs elektrovilcieni, bet kopumā Latvijā ir nogādāti 20 elektrovilcienu sastāvi. Vienlaikus vilcienu ražotāja – Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” – mērķis ir līdz šā gada beigām nodot PV kopumā līdz 19 no elektrovilcienu sastāviem.
Vienlaikus PV pārstāvji skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā pusotra gada – 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 44,256 miljoni eiro, kas ir par 19,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa samazinājās par 21% – līdz 458 074 eiro.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.