Vācijas zīmola vieglo kravas automobiļu jaunais elektriskais “ratiņtilts” debitēs 2026. gadā.
Mercedes-Benz ražo V klasi kopš 1996. gada, un kopš tā laika tā ir piedzīvojusi trīs paaudzes, bet pašreizējais furgons (ar nosaukumu Vito) tirgū nonāca 2014. gadā. Modelis 2019. gada sākumā piedzīvoja restilingu, un tā paša gada vasarā tika prezentēta arī sērijveida pilnībā elektriskā versija ar savu nosaukumu EQV (furgonam ir nosaukums e-Vito). Tagad komerctransporta līdzekļi gatavojas vēl vienam plānotajam atsvaidzinājumam – tie tiks parādīti nākamā gada vasarā.
Attēlā: pašreizējais Mercedes-Benz EQV
Paredzams, ka Mercedes-Benz EQV saņems pārveidotu eksterjeru un atsvaidzinātu interjeru ar mūsdienīgu MBUX informācijas un izklaides sistēmas versiju. Uzņēmums līdz šim ir publicējis tikai vienu atjauninātās V klases tīzeri: fotogrāfijā redzama topošā jaunuma priekšpuse.
Atjauninātās Mercedes-Benz V-klases tīzeris
Spriežot pēc attēla, atjauninātais furgons iegūs ievērojami lielāku radiatora režģi, pārveidotus LED lukturus un jaunu priekšējo bamperi ar gaisa ieplūdes atverēm AMG versiju stilā. Priekšējā panelī gaidāmi divi lieli MBUX multimediju sistēmas displeji. Restilings ļaus V klasei kļūt stilistiski tuvākai pašreizējai Mercedes-Benz “automobiļu” līnijai.
Vācu ražotājs arī paziņoja par jaunu elektrisko modulāro platformu Van.EA, kas paredzēta vieglajiem komerctransportlīdzekļiem. Uzņēmums paziņoja, ka tā debitēs 2026. gadā. Šo “zaļo” furgonu bāzes versijām būs priekšējo riteņu piedziņa ar papildu divu motoru piedziņas sistēmu (sistēma ietvers vēl vienu elektromotoru, kas atradīsies uz aizmugurējās ass).
Sīkāka informācija par “pildījumu” vēl nav pieejama. Zināms, ka modeļiem tiks piedāvātas dažādas vilces baterijas, taču to ietilpība nav atklāta. Mercedes-Benz tikai solīja, ka akumulatoru tilpums būs mazāks, savukārt furgona darbības rādītāji būs lielāki. Saskaņā ar provizoriskiem aprēķiniem pasažieru biznesa furgona Van.EA-P versijas nobraukums ar vienu uzlādi būs aptuveni 500 km.
Zināms, ka jaunais elektriskais “furgons” būs pamats pasažieru biznesa automobiļiem, to lomu līdz šim pildīja jau minētie Mercedes-Benz V-klases un EQV; kā arī kravas furgoni, proti, komerctransportlīdzekļu Vito un Sprinter analogi. Uzņēmums pagaidām nav precizējis, kurš modelis būs pirmais, kas 2026. gadā izmēģinās jauno platformu.
Saskaņā ar Mercedes-Benz attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam elektromobiļiem būtu jāveido vairāk nekā 50% no tā vieglo komerctransportlīdzekļu pārdošanas apjoma (2026. gadā latiņa ir noteikta 20% apmērā). “Zaļie” mikroautobusi uz jaunās platformas tiks ražoti rūpnīcās Polijā, Spānijā un Vācijā.