Franču zīmols šogad, iespējams, prezentēs vēl vienu automašīnu. Visticamāk, šis modelis būs pieejams tikai ar elektrificētiem agregātiem – vismaz Eiropā.
Renault pašreizējā globālajā klāstā jau ir kupejas formas krosovers – Arkana (“pasaules” parkets atšķiras no krieviski mirušā Arkana). Tomēr zīmols ir nolēmis papildināt savu klāstu ar vēl vienu parketu ar līdzīgu virsbūvi, tikai topošais SUV būs prestižāks un dārgāks. Spānijas izdevums Motor.es ir dalījies ar Kolesa.ru ar maskētā “kupeja” fotogrāfijām.
Pēc provizoriskiem datiem jaunais krosovers būs Renault Austral variācija. Starp citu, vēl pirms pirmizrādes Austral spekulēja, ka tas būs atsevišķa ģimene: runā, ka standarta piecus sēdekļus ietilpīgajam SUV pievienosies trīsrindu variants un tikai kupeja versija. Pagarinātais parkets tiešām ir parādījies, taču ar citu nosaukumu – Espace (minivenu ar tādu pašu nosaukumu drīzumā paredzēts aiziet pensijā). Runājot par kroskupeju, spāņi to joprojām dēvē par Austral Coupe, bet citi ārvalstu mediji uzskata, ka šis piecu durvju modelis atdzīvinās nosaukumu Avantime (tā tika dēvēts furgons ar neparastu dizainu, kas tika ražots 2001. un 2003. gadā).
Atgādināsim, ka Austral/Espace balstās uz CMF-C/D platformas (globālā Arkana ir būvēta uz jaunākas “bagiju” CMF-B platformas, bet krievu krosovers balstās uz B0 variācijas). Izmēri vēl nav zināmi. Piecvietīgā Austral garums ir 4510 mm un garenbāze 2667 mm; trīsvietīgā Espace rādītāji ir attiecīgi 4722 un 2738 mm. Salīdzinājumam: Eiropas Renault Arkana izmēri ir 4568 un 2720 mm.
Dizaina ziņā “parastie” Austral un Espace viens no otra daudz neatšķiras, taču kupejas formas krosoveram, domājams, būs sava “seja” – ar oriģinālu režģi un optiku. Iekšpusē kupeja, visticamāk, atkārtos savus brāļus, proti, salonā būs vizuāli apvienots virtuālais instrumentu panelis un vertikālais multimediju sistēmas skārienjutīgais ekrāns.
Spāņi raksta, ka “kupeja” varētu tikt piedāvāta kā visu riteņu piedziņas PHEV plug-in hibrīddzinējs ar kopējo jaudu aptuveni 280 ZS. Aizejošajam Renault Austral, kas Eiropā ir pieejams tikai ar elektrificētiem agregātiem, šādas jaudīgas versijas šobrīd nav. “Soft Hybrid” piecvietīgais automobilis ir aprīkots ar 1,2 turbomotoru un 48 voltu Mild Hybrid Advanced starterģeneratoru vai 1,3 turbomotora četru dzinēju un 12 voltu Mild Hybrid starterģeneratoru. Pirmajā gadījumā turbo motors attīsta 130 ZS, un šis dzinējs ir pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu. 1,3T dzinējam ir divi jaudas varianti: ar “manuālo” – 140 ZS, ar variatoru X-Tronic – 160 ZS. Topa īsais krosovers tiek prezentēts kā pilnīgs hibrīds E-Tech ar “turbo” 1,2 un 1,7 kW*h akumulatoru, kas darbojas ar 400 voltu spriegumu; kopējā jauda – 200 ZS Renault Austral ir pieejams ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu.
Paredzams, ka jaunā Renault Austral cross-coupe pirmizrādi piedzīvos šoruden, taču pārdošanā tas, visticamāk, nonāks tikai 2024. gada sākumā.