Vācu zīmola atjauninātie krosoveri tiks ražoti rūpnīcā Slovākijā. Pārdošana sāksies nākamā gada vasarā.
Porsche kopš 2017. gada ražo pašreizējo trešās paaudzes Cayenne, un iepriekš tika atklāts, ka ražotājs strādā pie “lielākās restilēšanas modeļa vēsturē”. Atjauninātā versija saglabās ar dīzeļdzinēju darbināmo modeli uz ražošanas līnijas līdz 2026. gadam, pēc tam to nomainīs pēctecis ar pilnībā elektrisku “pildījumu”. Atjauninātā krosovera un tā kupejas formas brāļa prezentācija notika šodien Šanhajā notiekošā automobiļu šova ietvaros, kas tika atklāts šodien.
Attēlā: atjaunotais krosovers Porsche Cayenne
Restilings ir skāris Porsche Cayenne un Cayenne Coupe eksterjeru. Priekšējo lukturu forma ir palikusi nemainīga, taču to “pildījums” tagad ir atšķirīgs. Pamata aprīkojumā tagad ir Matrix lukturi, kā papildaprīkojums tiek piedāvāta HD Matrix tehnoloģija ar kontrolētiem pikseļiem: šāda optika spēj parādīt vadītājam norādes tieši uz priekšā braucošā ceļa. Krosovera modelim ir arī atšķirīgi priekšējie spārni un motora pārsegs, kā arī pārveidoti priekšējie lukturi, starp kuriem iestrādāts zīmola nosaukums. Porsche Cayenne ir arī jauni riteņu diski, kuru izmērs ir no 20 līdz 22 collas.
Porsche Cayenne ir kļuvis par pirmo zīmola benzīna dzinēja automobili, kura interjers ir līdzīgs tam, kādu sākotnēji saņēma pilnībā elektriskais Taycan modelis. Kā iepriekš ziņoja Kolesa.ru, atsvaidzinātais krosovers ieguvis virtuālo “instrumentu paneli” izliekta displeja veidā ar 12,6 collu diagonāli. Instrumentu paneļa dizains ir pieejams septiņos dažādos variantos. Cayenne ieguva arī stūri no aktuālā Porsche 911: ar paplāksni, ar ko izvēlēties braukšanas režīmus – Normal, Offroad, Sport un Sport Plus.
Attēlā: atjauninātā Porsche Cayenne krosovera interjers.
Modelis ieguvis arī jaunu informācijas un izklaides sistēmu, lai gan skārienjūtīgā ekrāna diagonāle ir nemainīga (12,3 collas). Papildaprīkojuma sarakstā ir papildu displejs priekšējam pasažierim, tā diagonāle ir 10,9 collas. Tas ļauj, piemēram, kontrolēt navigācijas sistēmu. Tāpat kā Porsche Taycan, arī atjaunotajā Cayenne priekšējā panelī (pa labi no stūres rata) ir pārnesumu pārslēgšanas svira. Tā vietu konsolē zem centrālā ekrāna ieņem atdzesēta paplate ar viedtālruņa bezvadu uzlādi. Ir arī jauns klimata kontroles bloks.
Attēlā: pārveidotais Porsche Cayenne Turbo GT krosovers
Visām atjauninātajām Cayenne un Cayenne Coupe versijām ir pilnpiedziņa ar sajūgu pie priekšējās ass un astoņu pakāpju automātika, savukārt salīdzinājumā ar tiem pašiem pirmsreformētajiem variantiem visiem modeļiem ir palielināta jauda. Tādējādi bāzes 3,0 litru turbo V6 dzinēja jauda ir palielināta līdz 353 ZS un 500 Nm (par 13 ZS un 50 Nm vairāk).
Savukārt Cayenne S 4,0 litru V8 motoram ar 2,9 litru divu turbo turbomotoru piešķir 440 ZS, 474 ZS un 600 Nm griezes momentu. Tagad šī Cayenne paātrinās no vietas līdz “simtam” 4,7 sekundēs (par 0,2 sekundēm ātrāk).
Attēlā: atjauninātā Porsche Cayenne Turbo GT krosovera interjers.
Cayenne E-Hybrid ir cits elektromotors, kas balstīts uz 3,0 litru V6 agregāta bāzes, ar 177 ZS (par 41 ZS vairāk nekā restilētajai versijai). Kopējā jauda ir 470 ZS (par 8 ZS vairāk). Akumulatora ietilpība ir palielināta līdz 25,9 kWh, un nobraukums, izmantojot tikai elektrisko enerģiju, ir līdz 90 km (pilsētas režīmā).
Attēlā: Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe
Porsche Cayenne Turbo GT tagad nav pieejams Eiropā (šāda versija ir tikai kupeja-krosoveram), taču citos tirgos modelis būs pieejams ar līdz 659 ZS palielinātu jaudu. “Tomēr citos tirgos tas būs pieejams ar 4,0 litru divturbokompresoru (par 19 ZS vairāk). Augstākā versija pirmo simtdaļu iegūs tikpat ātri – 3,3 sekundes, kā līdz šim.
Vācu zīmola atsvaidzinātā krosovera ražošana tiks izveidota rūpnīcā Slovākijā. Pārdošana sāksies nākamā gada vasarā. Atjauninātā Porsche Cayenne cenas Eiropā vēl nav paziņotas. Zināms, ka ASV sākumcena pieauga no 72 200 līdz 79 200 ASV dolāru.