Ķīnas Jiangling Motors Corporation (JMC), kas 32% pieder Ford, ir laidusi klajā jaunu zīmolu Dadao, saskaņā ar kuru tas gatavojas ražot augsto tehnoloģiju pikapus, SUV un vieglos komerciālos transportlīdzekļus.
JMC jau ražo diezgan plašu pikapu klāstu ar savu zīmolu, taču viņiem, teiksim, ir strādnieku-zemnieku tēls, tāpēc pilsētas fashionistas nepatīk JMC zīmols. 2020. gada sākumā Ķīnas varas iestādes atcēla aizliegumu iebraukt pikapos lielākajās pilsētās, pēc tam viņi sāka dzīvesveida pikapu uzplaukumu, stilīgu, modernu un vienlaikus praktisku – šādus pikapus tagad ražo Great Wall (apakšzīmols Poer), Changan (Lantop modelis), Geely (Radar zīmols) un citi Ķīnas ražotāji.
Ķīnas Jiangling Motors Corporation (JMC), kas 32% pieder Ford, ir laidusi klajā jaunu zīmolu Dadao, saskaņā ar kuru tas gatavojas ražot augsto tehnoloģiju pikapus, SUV un vieglos komerciālos transportlīdzekļus.
JMC jau ražo diezgan plašu pikapu klāstu ar savu zīmolu, taču viņiem, teiksim, ir strādnieku-zemnieku tēls, tāpēc pilsētas fashionistas nepatīk JMC zīmols. 2020. gada sākumā Ķīnas varas iestādes atcēla aizliegumu iebraukt pikapos lielākajās pilsētās, pēc tam viņi sāka dzīvesveida pikapu uzplaukumu, stilīgu, modernu un vienlaikus praktisku – šādus pikapus tagad ražo Great Wall (apakšzīmols Poer), Changan (Lantop modelis), Geely (Radar zīmols) un citi Ķīnas ražotāji.
Tikmēr aiz visa šī vārda slēpjas diezgan parasts vidēja izmēra pikaps, kas kopumā lielā mērā ir vienots ar jaunākās paaudzes Ford Ranger. Dadao pikapa kopējais garums svārstās robežās no 4800 līdz 5700 mm, riteņu bāze – no 2700 līdz 3500 mm. Pirmizrādes ietvaros tika parādītas tikai versijas ar divu rindu kabīni, bet trīs versijās – utilitāra (balta automašīna), greznība (melna automašīna) un bezceļa (sarkana automašīna).
Dadao pamatā esošā rāmja platforma ir paredzēta gandrīz jebkura veida spēkstacijām, ieskaitot hibrīdu, elektrisko un ūdeņradi, bet kravas automašīna debitēja ar tradicionālajiem Ford dizaina “ogļūdeņraža” dzinējiem – benzīna 2,3 litru “turbo četri” EcoBoost (258 ZS, 450 Nm) un tāda paša tilpuma Puma turbodīzeļdegvielu (177 ZS, 450 Nm), kas abi ir pieejami kopā ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, piedziņa – aizmugurē vai pilna.
Dadao pilnpiedziņa ir ļoti progresīva, ar automātisku izvēles sajūgu uz priekšējās ass un reduktoru pārnesumkārbā. Sajūgu var piespiedu kārtā bloķēt, bezceļu versijām ir arī abu riteņu diferenciāļu piespiedu bloķēšanas. Visām versijām ir neatkarīga priekšējā balstiekārta un aizmugurējā nepārtrauktā ass. Vienkāršās versijās aizmugurējā piekare ir atsperes, uzlabotās – atsperes un papildinātas ar stabilizējošu Watt mehānismu.
Salona dizains ir atkarīgs arī no veiktspējas: “darba zirgiem” ir vecmodīgas bultu ierīces, parastais stāvbremzes “autobuss” un fiksēta centrālā konsole, un “fashionistas” ir pilnībā elektronisks instrumentu panelis bez aizsarga, elektromehāniskā “rokas bremze”, pārvietojama 12 collu multimediju tablete centrā un daudz izsmalcinātāka apdare. Apvidus versijai salonā ir spilgti kontrastējoši ieliktņi, un ārpus tā atšķiras no citiem ar apgrieztiem buferiem, “zobainām” riepām, aizsargājošu plastmasas virsbūves komplektu, snorkeli, vinču un citu piedzīvojumu munīciju.
Ķīnas tirgū Dadao pikapi parādīsies aprīlī, cenas vēl nav paziņotas, arī eksporta perspektīvas nav zināmas.