Ceturtdien, 9. novembrī, plkst.7 Rīgā satiksmei pilnībā tika atvērts Brasas tilts. Turpmāk to var izmantot gan gājēji, gan velobraucēji, gan sabiedriskais transports un automašīnas. Iepriekš pakāpeniski pa Brasas tiltu tika atjaunota tramvaju satiksme.
No šodienas pār Brasas pārvadu atsāks kursēt arī 9.autobuss, informē SIA “Rīgas satiksme” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Līdz ar to pieturvieta “Aizsaules iela” būs tās pamata atrašanās vietā.
Reisu atiešanas laiki no galapunktiem līdz pārvadam nemainīsies, bet pēc pārvada šķērsošanas atiešanas laikos būs izmaiņas par vienu līdz divām minūtēm, jo pārbrauktuves šķērsošanas dēļ šobrīd autobusiem ir plānots nedaudz ilgāks braukšanas laiks.
Kā televīzijas kanāla TV3 raidījumam “900 sekundes” norādīja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV), remonta sākumā bijis daudz kļūdu un arī beigās radušies sarežģījumi, taču viņš uzskata, ka ar visu ir labi izdevies tikt galā.
“Daudzi šo sauc par Brasas tilta remontu. Tam nav nekāda sakara ar remontu. Remonts bija tas, ko kāds mēģināja izdarīt 2019. gadā, bet šis ir pilnībā no jauna uzbūvēts tilts uz 100 gadiem. Pamatīgs. Kalpos ilgi un labi,” saka Ķirsis.
Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959.gadā un līdz pat 2019.gadam tam netika veikti būtiski remonti, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli.
Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019.gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un uzbūvējot no jauna.
Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021.gada vasarā, savukārt 2022.gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība. Šī gada jūnijā viena no Brasas tilta pusēm tika pabeigta un pār to varēja atjaunot 11. tramvaja maršruta satiksmi, kas bija pārtraukta uz nepilnu gadu.
Šogad vēl paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Pārbrauktuve tika izveidota uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā.
Jaunizbūvēto Brasas tiltu veido divi, blakus esoši un savstarpēji nesaistīti pārvadi. Viens no pārvadiem atrodas Duntes ielas pusē, bet otrs – Brīvības ielas pusē. Katra izbūvētā pārvada platums ir 22,9 metri.
Būvobjekta kopējais garums ir 400 metri, no tiem paša tilta garums ir 121 metrs. Brasas tiltam ir piecu laidumu nepārtrauktas sijas sistēmas konstrukcija. Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība “CP – Rīgas tilti”.
Brasas tilta būvniecība īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projektā “Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas”. Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, 418 000 – no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo – no pašvaldības līdzekļiem.