Euro 7 vides standarti pašreizējā redakcijā varētu izraisīt 10 000 Škoda darbinieku atlaišanu un vislētāko modeļu – Fabia, Scala un Kamiq – izzušanu no Eiropas tirgus.
Debates par Euro 7 normām ir turpinājušas saasināties, agresīvi iebilstot Stellantis izpilddirektoram Karlosam Tavaresam un Renault grupas izpilddirektoram Lukai de Meo, un pagājušajā nedēļas nogalē degsmi debatēm piedeva Volkswagen grupas uzņēmuma Skoda Auto valdes loceklis un mārketinga un pārdošanas nodaļas vadītājs Martins Jahns. Svētdien televīzijas debatēs viņš apgalvoja, ka Skoda būs spiesta atteikties no saviem pašreizējiem Euro 7 modeļiem – Fabia, Scala un Kamiq -, ja tie tiks pieņemti ar Euro 7 noteikumiem, jo to pielāgošana nebūs ekonomiski izdevīga.
Fabia, Scala un Kamiq 2022. gadā veidoja aptuveni trešdaļu no Skoda Auto ražošanas apjoma (uzņēmums kopumā saražoja 764 837 automobiļus), to zaudēšana Eiropas modeļu klāstā varētu nozīmēt vismaz 3000 darbavietu zaudēšanu, un Euro 7 noteikumu ieviešanas rezultātā Skoda Auto varētu atlaist vairāk nekā 10 000 darbinieku, jo viena no tās Eiropas rūpnīcām vienkārši būtu jāslēdz.
Fabia, Scala un Kamiq tiek ražoti Skoda galvenajā rūpnīcā Mlada Boleslavā (Čehijā), taču uzņēmums, visticamāk, tieši šo ražotni slēgs, jo šeit tiek ražoti arī modeļi Octavia, Karoq un elektriskais krosovers Enyaq iV, un Mlada Boleslava ir vēsturiska Skoda vieta, un rūpnīcas slēgšana šeit būtu ļoti sāpīgs solis no tēla viedokļa. Visticamāk, ka zem naža nonāks rūpnīca Bratislavā (Slovākija) vai Kvasinī (Čehija).
Eiropas Komisija jau kopš 2021. gada sākuma aktīvi strādā pie Euro 7 vides aizsardzības noteikumiem, kuri attiecībā uz vieglajiem automobiļiem un vieglajiem kravas automobiļiem stāsies spēkā 2025. gada jūlijā, bet attiecībā uz kravas automobiļiem un autobusiem – 2027. gada jūlijā. Pirmā Euro 7 pārskatīšana šokēja automobiļu ražotājus, pēc tam dokumenta projekts tika grozīts, un pēdējā pārskatīšana tika iesniegta 2022. gada novembrī, bet galīgais lēmums jāpieņem līdz 2024. gadam.
Pašreizējā Euro 7 redakcijā transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju ir noteikts, ka tiem jāsaglabā ekoloģiskie raksturlielumi 10 gadus jeb 200 000 km, un testēšanas prasības ir ievērojami stingrākas, palielinot temperatūras starpību (no -10 līdz +45 °C), ātrumu, augstuma starpību un citas prasības. Iekšdedzes dzinēju pielāgošana Euro 7 standartam prasīs no transportlīdzekļu ražotājiem milzīgus ieguldījumus, kas izraisīs kritisku cenu pieaugumu transportlīdzekļiem zemākajos automobiļu tirgus segmentos. Turklāt ieguldījumi iekšdedzes dzinēju pielāgošanā Euro 7 standartam vienkārši neatmaksāsies laikā, jo Eiropa vēlas 2035. gadā aizliegt pārdot jaunus vieglos automobiļus un vieglos kravas automobiļus ar fosilās degvielas dzinējiem.
Arī iekšdedzes dzinēju aizliegums pagaidām nav sekmīgs: februārī Eiropas Parlaments ar balsu vairākumu pieņēma aizliegumu, bet Vācija, Itālija, Polija un Čehija ir draudējušas to bloķēt, ja vien likums netiks grozīts, jo īpaši, lai atceltu aizliegumu iekšdedzes dzinējiem, kas darbojas ar sintētisko degvielu. Volkswagen ar Porsche starpniecību pašlaik veic lielus ieguldījumus sintētisko, klimatneitrālo degvielu (eFuels) izstrādē, lai pēc iespējas ilgāk turpinātu ražot automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem.