Pirmā valsts, kurā krosovers pārvērtās par “brutālu”, bija dzimtā Koreja, kur modelis tika piedāvāts ar benzīna turbo četrinieku un “vienkāršā” hibrīda formā.
Piektās paaudzes Hyundai Santa Fe pasaules pirmizrāde tika nosvinēta pagājušajā nedēļā, tad vienlaikus tika demonstrētas versijas Eiropai un Dienvidkorejai, un vienlaikus tika paziņots par modeļa ienākšanu pasaules tirgū – 2024. gada pirmajā ceturksnī. Taču korejiešiem paveicās vairāk: zīmola dzimtenē jaunu lietu tirdzniecība sākās šodien, 16. augustā.
Jaunās paaudzes Santa Fe pēc izskata ir radikāli pārveidots, ar stūrainu virsbūvi, masīviem bamperiem un H formas priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem, kā arī stumjamiem rokturiem stabos aiz aizmugurējām durvīm, lai vieglāk piekļūtu jumtam (var turēt rokās uz viņiem). Turklāt SUV ir pieaudzis: garums ir palielināts par 45 mm līdz 4830 mm, bet riteņu bāze ir izstiepta par 50 mm līdz 2815 mm. Iekšpusē jau ir pazīstams tablo, klimata sensoru bloks, kurā tomēr ir saglabātas fiziskās pogas un paplāksnes, un stūres statņa svira, kas ir atbildīga par transmisijas vadību.
Korejā jaunais Hyundai Santa Fe tiek piedāvāts ar 2,5 T-GDI Smartstream benzīna turbo četrinieku, kas saražo 281 ZS. un 422 Nm, dzinējs ir apvienots ar astoņu pakāpju robotizētu pārnesumkārbu ar diviem sajūgiem. Pieejams arī “vienkāršs” hibrīds HEV (tas ir, bez iespējas uzlādēt no elektrotīkla) ar 1,6 T-GDI turbo dzinēju (180 ZS), elektromotoru un sešpakāpju automātu, tāda kopējā atdeve Ziemassvētku vecītis ir 235 ZS. Dīzeļdegvielas vairs nav. Benzīna kross abās modifikācijās var būt gan ar priekšpiedziņu, gan ar visu riteņu piedziņu.
Ir pieejamas trīs konfigurācijas, no kurām izvēlēties (neatkarīgi no spēkstacijas) – Exclusive, Prestige un Calligraphy. Lētākajā krosoverā ir LED optika, 18 collu riteņi, tāds pats tablo, mākslīgās ādas apdare, stūres apsilde, apsildāmi visi sēdekļi, priekšējo sēdekļu ventilācija, divu zonu klimata kontrole, viens bezvadu viedtālruņa lādētājs, desmit gaisa spilveni, adaptīvā kruīzkontrole. vadības, automātiskās bremzēšanas un marķēšanas izsekošanas sistēmas.
Nākamajā vecākajā versijā ir ieviesti projektora tipa LED priekšējie lukturi, jumta reliņi un divi bezvadu uzlādes paliktņi. Un augšējā Santa Fe kaligrāfija ir oriģinālais režģis, 21 collu riteņi, nappa āda, priekšējā pasažiera sēdeklis ar nolokāmu kāju balstu, displejs ar galvu uz augšu, UV dezinfekcijas zona personīgajiem priekšmetiem (paslēpta augšējā cimdu nodalījumā), sadursmju novēršanas sistēma, kad atpakaļgaitas stāvvieta. Arī “greznajam” krustam tiek nodrošināta Black Ink dizaina pakotne: kā jau varētu nojaust, šis ir izvērsts melns dekors.
Santa Fe pēc noklusējuma ir piecvietīgs, par piemaksu var pasūtīt septiņu vai sešvietīgu salonu. Citas iespējas ietver divas jumta lūkas, 20 collu riteņus un daudzas ekstras āra aktivitātēm (piemēram, jumta telts).
“Tradicionālā” jaunā Hyundai Santa Fe Exclusive cena ir no 26 600 ASV dolāriem, Prestige versija sākas no 28 500 ASV dolāriem, bet augstākās klases kaligrāfija – no 32 800 ASV dolāriem. Hibrīda cena sākas no 30 300 USD.