Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (BPBC), veicot resoru revīziju, bijušās Satiksmes departamenta darbībās, kas tagad pārtapusi par Ārējās telpas un mobilitātes departamentu, pārkāpumus nekonstatēja.
Revīzijā netika konstatēts, ka kāda departamenta amatpersona būtu ļaunprātīgi izmantojusi savu amatu, pārraugot ikdienas ielu uzturēšanas darbus. Tāpat netika konstatēts, ka dokumentācijā būtu iekļauta īstenībai neatbilstoša informācija.
Taču pārbaudē konstatēts, ka būvnormatīvu ievērošanā var būt nepilnības. Šī informācija nosūtīta Būvniecības kontroles valsts birojam.
Vasarā uzliesmoja domstarpības par renovācijas darbiem, izpilddirektors atstādināja un. O. nodaļas vadītājs un Infrastruktūras nodaļas vadītājs, izpilddirektors uzdeva veikt pārbaudi tikai vienai amatpersonai, uz šī pamata “izmētāta koalīcija” “izkaisīta” un tika saplosīta, tad deputāti balsoja ar a. balsu vairākuma, lai izveidotu izmeklēšanas komisiju, mērs Mārtiņš Staķis atkāpās no amata, un komisija pārkāpumus nekonstatēja.
Tā vai citādi valdības aģentūras veica pašas pārbaudi un arī faktus nekonstatēja.
Pēc šāda pavērsiena izpilddirektora padomnieku, kurš sākotnēji veica vienīgo izmeklēšanu, 31.janvārī tika nolemts atlaist “štata samazināšanas dēļ”. Bet tāds jau ir advokāts – amatpersona viņa atlaišanu apstrīdēja tiesā un tiesa pieņēma pagaidu izlīgumu, ka amatpersona paliks darbā līdz visu lietas apstākļu noskaidrošanai.
Tagad viens no deputātiem vērsies BPBC ar lūgumu pārbaudīt līgumu, uz kura pamata pēdējo četru gadu laikā veikti visi ikdienas darbi pilsētas ielās. Savukārt amatpersonas apgalvoja, ka pērn ielu remontdarbiem bija plānots atvēlēt 9 miljonus eiro, taču to noņemšanas dēļ remontdarbus izdevies veikt tikai daļēji. Pēc ziņojumiem – par 3 miljoniem eiro. Un ievērojama daļa no iecerētā netika realizēta.
Kamēr Rīgā virmoja kaislības un ielas neremontēja, valdība mainīja remontdarbu veikšanas kārtību. Un tagad nav nepieciešams sastādīt tehnisko projektu, vienkārši nomainot vai labojot augšējo asfalta segumu. Tas novērš daudzus apstiprinājumus un birokrātisko slogu.
Tāpēc tuvāko gadu laikā departaments papildus iepriekš plānotajam plāno atjaunot ceļa segumu vēl aptuveni divdesmit vietās, piemēram, pārvadā uz Daugavgrīvas šosejas, Brīvzemnieka un Altonavas, tiltiem pār Langas upi un Juglas kanāls, pieejas Dienvidu tiltam, un atsevišķi posmi Mazajā ielā Krasta, Birznieka-Upīša, Akas, Dignāja, Tīraines, Lielā, Pļavnieku, Rankas, Silikatu, Aptiekas, Ilūkstes, Emmas, Meldru, Atlantijas, Aspazijas, Pobedas (Uzvaras) ) bulvāri un citas vietas.