Volkswagen turpina likt likmes uz Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu platformām, jo ​​programmatūras problēmu dēļ ir apstājusies pašu izstrāde: pagājušajā nedēļā Audi un SAIC vienojās kopīgi izstrādāt elektriskos transportlīdzekļus , un tagad mātes uzņēmums Volkswagen ir nolēmis paļauties uz jaunu Ķīnas partneri – jaunu uzņēmums xpeng .

 

Xpeng elektromobiļu uzņēmumu 2014. gadā dibināja Ķīnas uzņēmēju grupa ar pieredzi automobiļu rūpniecībā un IT sektorā, pirmais modelis tirgū ienāca 2018. gadā, un tagad Xpeng produktu līnijā ir pieci modeļi, tostarp G6 vidējā izmēra krosovers debitēja šopavasar (galvenes fotoattēlā), kura mērķis bija konkurēt ar Tesla Model Y.

 

Xpeng nav veiksmīgākais no jaunajiem Ķīnas uzņēmumiem, taču pārdošanas apjoma ziņā tas ir spēcīgs vidējais rādītājs. Pagājušais gads Xpeng bija rekordgads: pārdoti 120 757 elektromobiļi, kas ir par 23% vairāk nekā 2021.gadā, taču jau pagājušā gada ceturtajā ceturksnī bija vērojams pārdošanas apjomu kritums, kas turpinās līdz pat šai dienai. Xpeng pagājušajā mēnesī pārdeva 8620 elektriskos transportlīdzekļus, kas ir par 43,6% mazāk nekā 2022. gada jūnijā. Krituma iemesls ir sīvā konkurence un cenu karš Ķīnas tirgū. Xpeng ražo diezgan dārgus premium segmenta elektromobiļus, to izgāzt ir grūtāk nekā, piemēram, pašreizējam Ķīnas auto tirgus līderim BYD, kuram ir ļoti plašs modeļu klāsts, kas paredzēts jebkuram budžetam.

Lai pabeigtu attēlu, piebilstam, ka Xpeng jauno modeļu izstrādes un ražošanas augsto izmaksu dēļ vēl nenes peļņu: tīrie zaudējumi pagājušā gada beigās bija 1,33 miljardi ASV dolāru. Neskatoties uz to, Volkswagen grupas vadība uzskatīja Xpeng par interesantu uzņēmumu investīciju un ilgtermiņa sadarbības ziņā – iespējams, tieši pašu līdzekļu trūkums pamudināja Xpeng noslēgt darījumu ar Volkswagen.

Par gaidāmo sadarbību vēl ir maz detaļu: 2026. gadam ir izsludināti divi B klases elektrovilcieni ar Volkswagen zīmolu. Xpeng paziņojumā presei teikts, ka šie jaunie produkti saņems Xpeng G9 platformu , kas ir diezgan dīvaini, jo šis ir liels krosovers flagmanis un tā platformu ir grūti iedomāties B klases elektromobilī. Preses paziņojumā arī teikts, ka jaunie Volkswagen modeļi no Xpeng aizņemsies digitālo platformu un vadītāja palīgsistēmas – tas ir tikai loģiski, jo Volkswagen problēmas ir ar programmatūru, nevis aparatūru.

Xpeng G9
 

Atgādiniet, ka pagājušajā gadā Volkswagen pagarināja savas MEB modulārās platformas dzīves ciklu , kas jau sen ir lokalizēta Ķīnā kopuzņēmumos ar SAIC un FAW, un šai platformai ir jaunākā MEB Entry versija tikai B klases elektriskajiem transportlīdzekļiem, taču acīmredzot. Ķīnai tas nav īpaši piemērots, un no biznesa viedokļa vieglāk un izdevīgāk ir ņemt gatavus vietējos risinājumus.

Xpeng un Volkswagen arī apspriež iespēju nākotnē izstrādāt kopīgas platformas un programmatūru elektriskajiem transportlīdzekļiem, kā arī savienot komponentu piegādes ķēdes. Kopumā partneri tiek veidoti daudzpusējai un ilgtermiņa, nevis vienreizējai sadarbībai.

Xpeng akcijas biržā pēdējās diennakts laikā sadārdzinājušās par vairāk nekā 33%, bet Volkswagen, gluži pretēji, ir samazinājies par aptuveni 4%, jo palielinās tā atkarība no Ķīnas tehnoloģijām un investoriem tas īsti nepatīk. to.