Volkswagen atzīmē Polo GTI ceturtdaļgadsimta jubileju ar ierobežotas tirāžas 25. izdevuma versiju, kas pārdošanā nonāk 1. jūnijā. Tas tiks pārdots 2500 eksemplāros par 35 205 eiro (Vācijā).
VW Polo pirmo reizi nosaukumu GTI izmēģināja 1998. gadā – trešās paaudzes hečbeks toreiz bija aprīkots ar mūsdienu mērauklām diezgan pieticīgu 1,6 litru benzīna “atmosfērisko” 120 ZS jaudu, kas savienota ar 5 pakāpju “manuālo” pārnesumkārbu. Līdz 100 km/h “pirmais” Polo GTI paātrinās 9,1 s – pat modernais jaunākais VW up! GTI ar 1,0 litru 115 litru 115 litru turbo motoru ir dinamiskāks, tas pirmo “simtnieku” sasniedz 8,8 s laikā.
Tomēr 1998. gadā Polo GTI šķita laba budžeta alternatīva lielākam un statusam atbilstošākam Golf GTI, Polo hečbeka sportiskā versija ir droši saglabājusies līdz pat mūsdienām, lai gan lielākā daļa konkurentu ekoloģisku apsvērumu dēļ jau sen ir atteikušies no “uzlādētajām” B klases hečbeku versijām.
Pašreizējais sestās paaudzes VW Polo GTI tiek ražots kopš 2017. gada un 2021. gadā piedzīvoja plānoto restilingu, turklāt šogad tiek atzīmēta tā 25. gadadiena. Edition 25 Limited Edition atšķirīgās iezīmes ietver paplašinātu standarta aprīkojumu, piemiņas uzlīmes, 18 collu vieglmetāla diski melnā spīdīgā krāsā, uzlīmes ar izdevuma numuru 25 uz stūres rata apakšējās rumbas un augstākās klases sporta sēdekļi ar perforētas ādas polsterējumu.
Tehniskais aprīkojums ir Polo GTI standarta aprīkojums: 2,0 litru benzīna turbomotors (207 ZS, 320 Nm) ir savienots ar 7 pakāpju automātisko pārnesumkārbu “DSG” (ar divām sajūgām). Visa jauda tiek nodota uz priekšējiem riteņiem, vilces kontrolei tiek piemērota diferenciāļa bloķēšanas simulācija (XDS), balstiekārta ir pazemināta par 15 mm salīdzinājumā ar standarta hečbeku. Paātrinājums līdz 100 km/h ir 6,5 sekundes, un maksimālais ātrums ir 240 km/h. Polo GTI pēc restilinga vairs nav pieejams, virsbūve ir tikai 5 durvju.
Iespēja, ka nākamās paaudzes Polo parādīsies GTI versija, ir ļoti maza, turklāt nākamās paaudzes Polo ir apšaubāma: sakarā ar perspektīvajiem vides standartiem Euro 7, kas vēl nav galīgi apstiprināti, bet stāsies spēkā 2025. gadā, masveida un salīdzinoši pieejamu automobiļu ražošana Eiropai varētu zaudēt jebkādu ekonomisko jēgu. Polo, visticamāk, aizstās martā prezentētā Volkswagen ID konceptauto elektriskā hečbeka sērijveida versija. 2all – tas ir gaidāms 2025. gadā. Koncepts dinamiski ir ļoti tuvs pašreizējam Polo GTI, tāpēc atsevišķa sporta versija varētu nebūt vispār nepieciešama.