HiPhi ir Human Horizons preču zīme, kuru 2017. gadā dibināja uzņēmējs Dings Lei (aka David Dean), kuram ir liela pieredze vadošos amatos Ķīnas auto industrijā. Human Horizons ražo augstākās klases elektriskos transportlīdzekļus ar diezgan ekscentrisku dizainu, kas izceļas no citiem Ķīnas jaunizveidotiem uzņēmumiem. Human Horizons pirmais sērijveida modelis bija lielais trīs rindu krosovers HiPhi X , tas ienāca Ķīnas tirgū 2021. gadā, kam sekoja lielais sedans HiPhi Z 2022. gadā , un tagad klāstam ir pievienojies vidēja izmēra krosovers HiPhi Y.

HiPhi Y pirmizrāde notika šī gada aprīlī Šanhajas autoizstādē, vienlaikus kompānija paziņoja, ka ienāk globālajā tirgū. Eiropa tika nosaukta par vienu no Human Horizons prioritārajiem reģioniem, tāpēc nav pārsteidzoši, ka jaunākais modelis tika atvests uz Lielbritāniju Gudvudas ātruma festivālā, un, jāsaka, neparastais ķīniešu krosovers pūlī nepazuda. No iespaidīgajām Eiropas sporta automašīnām sabiedrība labprāt uzskatīja par HiPhi Y. Paralēli HiPhi Y tika laists klajā pagājušajā nedēļas nogalē Ķīnā, Eiropā šo krosoveru varēs pasūtīt tikai gada beigās, un piegādes sāksies plkst. 2024. gads.

HiPhi Y ir veidots uz tās pašas platformas kā iepriekšējie divi markas modeļi, tam ir pilnībā vadāma šasija un adaptīvā pneimatiskā piekare (priekšpuse – dubultsviras, aizmugurē – daudzsviru). Kopējais HiPhi Y garums – 4938 mm, platums – 1958 mm, augstums – 1658 mm, riteņu bāze – 2950 mm. Parastie 21 collu riteņi ir aprīkoti ar aerodinamiskiem vairogiem, deklarētais aerodinamiskās pretestības koeficients  ar virsbūves x  ir 0,24.

HiPhi Y korpusa galvenā iezīme ir bezrāmju durvis bez rokturiem (tās tiek aizstātas ar mazām atslēgām slēdzenes atslēgšanai un elektriskās piedziņas aktivizēšanai), un aizmugurējās durvis ir saliktas: sinhroni ar galvenajiem “vārtiem”, jumta daļu. paceļas uz augšu kopā ar sānu stiklojuma daļu. Durvis ir aprīkotas ar perimetra sensoriem, kas ierobežo kinemātiku šauros apstākļos, piemēram, pazemes garāžā vai blakus citām automašīnām. Turklāt ķermenī ir integrēti mākslīgie redzes orgāni, kas nepieciešami elektronisko vadītāja un autopilota palīgu darbībai: 1 lidars, 5 radari, 13 videokameras un 12 ultraskaņas sensori.

Salons – stingri 5-vietīgs, galvenā bagāžnieka tilpums – 692 litri, ar pazemes daļu – 739 litri, ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem – 1848 litri. Priekšējā bagāžnieka tilpums ir 85 litri. Salona priekšpusē vienlaikus ir pieci ekrāni: 17 collu centrālais, 12,3 collu instruments, 22,9 collu projekcija, 15 collas priekšējam pasažierim un 9,2 collas atpakaļskata spogulī (tas pārraida attēls no aizmugures kameras). Aprīkojumā ietilpst iebūvēta pārtikas preču termokaste ar tilpumu 6,4 litri (var uzturēt temperatūru diapazonā no -6 līdz +50 grādiem pēc Celsija) un 2820 vatu Meridian audio sistēma ar 25 skaļruņiem.

 

HiPhi Y bāzes versija ir aprīkota ar vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass (247 kW, 336 ZS, 410 Nm) un akumulatoru ar jaudu 76,6 kWh, ar pilnu uzlādi pietiek 560 km CLTC. cikls. Līdz 100 km/h viena dzinēja krosovers paātrinās 6,9 s, maksimālais ātrums visām versijām ir ierobežots līdz 190 km/h.

Viena dzinēja HiPhi Y ir pieejams arī ar lielāka darbības rādiusa 115 kWh akumulatoru, kura darbības rādiuss ir 810 km ar vienu uzlādi CLTC ciklā.

Pilnpiedziņas versijā priekšējais (124 kW, 169 ZS, 210 Nm) pievienots aizmugurējam elektromotoram, spēkstacijas maksimālā kopējā jauda ir 371 kW, 505 ZS, 620 Nm. Divdzinēju krosovers pirmo “simtiņu” iegūst 4,7 sekundēs, jaudas rezerve ar vienu uzlādi ir 765 km atbilstoši CLTC ciklam.

Ķīnā HiPi Y maksā no 339 000 līdz 449 000 juaņu (no 4,28 miljoniem līdz 5,66 miljoniem rubļu tulkojumā pēc pašreizējā kursa). Divi citi jaunā zīmola modeļi ir ievērojami dārgāki: HiPhi X – no 570 000 juaņu (7,19 miljoni rubļu), HiPhi Z – no 610 000 juaņu (7,69 miljoni rubļu). HiPhi zīmols mūsu tirgū vēl nav oficiāli pārstāvēts, bet pelēkajiem dīleriem ir savi modeļi, tos jau var atrast Krievijas pilsētu ielās.