Pagani Automobili pagājušajā rudenī prezentēja jauno superauto Utopia, kas nomainīja nopelnījušo un ļoti efektīgo Huayra, taču vēl ir pāragri norakstīt Huayra kā arhīvu.
Jebkurš Pagani superauto pēc noklusējuma ir ekskluzīvs, jo Horatio Pagani gadā saražo tikai dažus desmitus automobiļu un katra galīgo konfigurāciju izvēlas klients no bezgalīgas apdares materiālu paletes. Tomēr pat automobiļu tirgus augstākajā segmentā, kurā darbojas Pagani, pēdējos gados ir pieaudzis pieprasījums pēc pilnīgi unikāliem automobiļiem, kas izgatavoti vienreizējos eksemplāros par ļoti augstu cenu. Ja 2017. gadā prezentētais uz Zonda bāzes veidotais rodsters HP Barchetta tika izgatavots trīs eksemplāros, tad šonedēļ parādītais Pagani Huayra Dinamica Evo ir viens eksemplārs visā pasaulē. Tās pasūtītāja vārds nav atklāts, taču, spriežot pēc indikatoru konfigurācijas, klients dzīvo Ziemeļamerikā.
Pagani Grandi Complicazioni nodaļa izstrādā vienreizējos automobiļus, no kuriem daži nekad nav tikuši parādīti sabiedrībai, un itāļu uzņēmums Huayra Dinamica Evo fotogrāfijas ir publicējis savās sociālo tīklu lapās bez tehniskā apraksta, tāpēc mēs varam tikai apbrīnot dizainu. Tas, kas Dinamica Evo atšķir no divām Huayra superauto “parastajām” atvērtajām versijām – Roadster (debitēja 2017. gadā) un Roadster BC (debitēja 2019. gadā) -, ir unikālā aerodinamiskā apdare un jo īpaši skulpturālā, kobrai līdzīgā motora centrālā gaisa ieplūdes atvere.
Spriežot pēc izvirzītās priekšējās “lūpas” un priekšējā spārna aizmugurē, Dinamica Evo tehniskais pildījums ir aizgūts no Huayra Roadster BC, kas tika izlaists 40 eksemplāros (visi tika pārdoti pirms pirmizrādes): tā 6,0 litru V12 biturbo motors no Mercedes-AMG attīsta 800 ZS un 1050 Nm, paātrinājums līdz 100 km/h notiek aptuveni 3 sekundēs, maksimālais ātrums – 350 km/h.
Huayra Dinamica Evo pamatkrāsa brūnā krāsā nav visievērojamākā vienreizējam superauto, taču zelta svītras un priekšējie sānu kanniņi Itālijas karoga krāsās izgaismo izskatu.
Cik izmaksāja unikālais rodsters, var tikai nojaust: ja Huayra Roadster BC maksāja vairāk nekā 3 miljonus eiro, tad Dinamica Evo, iespējams, izmaksāja vismaz 5 miljonus eiro.