Bavārijas ražotājs šā gada rudenī plāno prezentēt astotās paaudzes BMW 5. sērijas modeli. Tas ietvers pilnībā elektriskās versijas sedanam un universālim (lai gan piecu durvju versija debitēs vēlāk).
BMW 5. sērijas vēsture sākās pirms vairāk nekā pusgadsimta: ražošanas sākums tika dots 1972. gadā. Atgādinām, ka pašreizējā, septītā BMW 5. sērijas paaudze debitēja 2016. gada oktobrī. Modeļa rādītāji Eiropas tirgū kopš 2018. gada pakāpeniski samazinās: tā 2017. gadā vecās padomju dīleri pārdeva gandrīz 110 tūkstošus automobiļu, bet 2021. gada beigās rezultāts nesasniedza pat 53 tūkstošus eksemplāru. Palielināt interesi palīdzēs “piecnieka” paaudzes maiņa, kas tuvākajā laikā paplašinās savu ģimeni.
Atgādināsim, tajā būs ne tikai 5. sērijas sedans un universālis, bet arī to pilnībā elektriskie analogi, kas iegūs savus nosaukumus – attiecīgi BMW i5 un i5 Touring. Starp citu, noieta “nojume” tiks prezentēta 2024. gada pavasarī. Tagad bavārijas ražotājs turpina darbu pie astotās paaudzes “piecnieka”: iepriekš spiegi ceļu testos pieķēra maskētus nākotnes jaunuma prototipus.
Tagad ražotājs ir publicējis virkni oficiālu “četru durvju” BMW i5 “spiegu” attēlu, kas uzņemti neseno ziemas testu laikā. Uzņēmums elektromobili testēja, braucot pa ledu un sniegu Zviedrijas ziemeļos. Viens no pirmajiem testu posmiem bija maskēto prototipu brauciens no Minhenes uz testēšanas centru, kas atrodas Aarjeplogā. Brauciena garums bija aptuveni 3000 km. Tā rezultātā izstrādātāji varēja izpētīt elektromotoru, vilces akumulatoru, elektronikas, kā arī apsildes un dzesēšanas sistēmu darbību.
Tieši testēšanas centrā Zviedrijā inženieri precizēja visas BMW i5 transmisijas vadības sistēmas un šasiju. Pagaidām ražotājs nākamā “zaļā” modeļa specifikācijas patur noslēpumā. Domājams, ka pircējiem tiks piedāvāti dažādi “pildījuma” varianti, tostarp “uzlādētā” versija, kas radīta pēc analoģijas ar BMW i4 M50: atgādināsim, ka šāds liftbeks ir aprīkots ar divu dzinēju spēkstaciju, kuras kopējā jauda ir 544 ZS (795 Nm).
Kā jau ziņojām iepriekš, nākamā piecinieka klāstā paliks benzīna un dīzeļdegvielas versijas, taču visi iekšdedzes dzinēji darbosies “soft-hibrid” sistēmā tandēmā ar 48 voltu “elektroelektrisku dzinēju”. Zināms, ka klāstā būs arī plug-in hibrīda varianti (taču sīkāka informācija vēl nav pieejama).
Astotās paaudzes BMW 5. sērijas astotās paaudzes eksterjers pagaidām vēl nav atšifrēts, taču Kolesa.ru dizaineris jau ir izteicis pieņēmumu, kā izskatīsies jaunā modeļa eksterjers, un tā uzlādētais modelis – BMW M5. Zināms, ka salonā būs no citiem nesenajiem zīmola jaunievedumiem pazīstamais izliektais displejs, kas apvienos virtuālo “mērinstrumentu paneli” un multimediju skārienjūtīgo ekrānu ar jauno operētājsistēmu BMW OS 8.5.
Nākamā pasaules piecnieka ražošana notiks BMW rūpnīcā Dingolfingā, Bavārijā, Vācijā. Ķīnas pagarinātās versijas, kuru nosaukumam tiks piešķirts “L”, debitēs šā gada beigās.