Elektriskā krosovera Evolute i-Sky pirmo fotogrāfiju publicēšana sakrita ar Ķīnas oriģinālā modeļa – Dongfeng Forthing Thunder – iznākšanu vietējā tirgū.
Motorinvest un tā elektromobiļu zīmols Evolute turpina paplašināt savu modeļu klāstu: līdz šā gada otrā ceturkšņa beigām rūpnīcā Lipeckas apgabalā tiks uzstādīts kompaktais krosovers i-Sky. Pagājušajā gadā rūpnīca apguva subkompaktā krosovera i-Joy un sedana i-Pro ražošanu; šie un gaidāmie jaunie produkti ir Ķīnas izcelsmes.
Evolute i-Sky kopējais garums ir 4600 mm, platums – 1860 mm, augstums – 1680 mm, garenbāze – 2715 mm. Evolute pozicionē i-Sky kā vidēja izmēra krosoveru, lai gan pat pēc Eiropas standartiem tas ir diezgan kompakts, taču Motorinvest aprēķini ir skaidri: Krievijas uzņēmums vēlas Evolute i-Sky vērst pret importēto Skywell ET5, ko ar tīru sirdsapziņu var saukt par vidēja izmēra (garums – 4698 mm, garenbāze – 2800 mm).
Evolute i-Sky ir ar emblēmu pārveidots Forthing Thunder (pazīstams arī kā Leiting latīņu ķīniešu valodā, nosaukums krieviski tulkojams kā “pērkons”), kas šodien nonāca pārdošanā Ķīnā. Forthing (pazīstams arī kā Fengxing) ir viens no Dongfeng meitas zīmoliem. Savukārt elektriskais krosovers Forthing Thunder ir atvasinājums no benzīna krosovera Forthing T5 EVO, kas Ķīnas tirgū ienāca 2020. gadā.
Benzīna un elektriskajam brālēnam ir gandrīz identisks interjers, taču būtiski atšķiras ārējais dizains. Benzīna krosovera oriģinālā EMA platforma ir pārveidota elektriskajā EMA-E ar McPherson tipa priekšējo balstiekārtu un neatkarīgu daudzsviru aizmugurējo balstiekārtu ar izciļņiem diferenciālim, lai gan akumulatora krosovers tiek piedāvāts tikai ar priekšējo riteņu piedziņu un vienu elektromotoru uz priekšējās ass. Standarta riepu izmērs ir 235/55 R 19.
Forthing Thunder elektromotoru piegādā BYD, tā maksimālā jauda ir 150 kW (204 ZS) un 340 Nm, krosoveris līdz 100 km/h paātrinās 7,9 sekundēs, maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 180 km/h. Akumulatora ietilpība ir 57,8 vai 85,9 kWh, nobraukums ar vienu uzlādi pēc Ķīnas cikla CTCT – attiecīgi 430 un 630 km. Krievu Evolute i-Sky modelim tiek paziņots tikai vecāks 85,9 kWh akumulators un 500 km nobraukums pēc mums pazīstamāka WLTP cikla. Pakaļējā masa ir 1900 kg, bet pilnā masa – 2275 kg.
Forthing Thunder interjers ir veidots sporta automobiļu garā – apaļi gaisa vadi, kontrastējošas krāsas ieliktņi, oglekļa šķiedras plastmasa. Mērinstrumentu panelis un multimediju ekrāns (abi 10,25 collu) ir apvienoti vienā panelī, centrālajai konsolei ir atsevišķs mikroklimata bloks, taču ar skārienjūtīgiem taustiņiem. Iespējams, ka Krievijā ražotajam krosoverim būs arī savi interjera elementi. Bagāžas nodalījuma tilpums nav norādīts, taču, spriežot pēc ķīniešu kolēģu fotogrāfijām, tas nav īpaši ietilpīgs. Forthing Thunder ir vairāk nekā ducis elektronisko vadītāja asistentu, tostarp adaptīvā kruīza kontrole.
Ķīnā Forthing Thunder cenas sākas no 129 900 juaņu jeb 1,45 miljoniem rubļu pēc pašreizējā valūtas kursa. Krievijas Evolute i-Sky cenas un aprīkojums vēl nav paziņoti, taču, ja par paraugu ņem Skywell ET5, var sagaidīt minimālo cenu ap 4 miljoniem rubļu kopā ar labu aprīkojumu.