Japānas uzņēmums ir atklājis savus tuvāko gadu plānus, un tie ir visai pieticīgi: Mitsubishi Motors Corporation turpinās apkalpot galvenokārt jaunattīstības tirgus un pagaidām neplāno pilnībā pāriet uz elektromobiļu ražošanu.
Renault-Nissan-Mitsubishi alianse februārī nāca klajā ar ilgi gaidīto pārstrukturēšanas plānu, taču tas galvenokārt attieksies uz Renault un Nissan, bet Mitsubishi faktiski ir Nissan satelīts (Nissan Motor pieder 34% Mitsubishi Motors) un šajā jaunajā lomu sadalījumā nepiedalās. Mitsubishi šodien publicēja savu attīstības plānu, kurā apstiprināja alianses vēl 2020. gadā definēto perifēro ģeogrāfisko fjēdu.
Dienvidaustrumu Āzija (ASEAN) un Okeānija (kas ietver Austrāliju un Jaunzēlandi) joprojām ir Mitsubishi prioritārie tirgi. Otrie svarīgākie reģioni ir Āfrika, Tuvie Austrumi un Dienvidamerika. Ziemeļamerika (tostarp Meksika), Eiropa, Ķīna un Mitsubishi dzimtene Japāna ir trešie svarīgākie reģioni, un Mitsubishi šeit darbosies atlikušā veidā, t. i., saglabās klātbūtni bez cerībām uz plašu paplašināšanos. Krievija, Indija, Dienvidkoreja un Papua-Jaungvineja joprojām ir “pelēkās zonas”, kurās Mitsubishi nav izteiktu interešu.
Mitsubishi jaunā plāna prezentācijā teikts, ka uzņēmums vēlas atgriezties pie pirms sērijas globālās pārdošanas apjoma – 1,1 miljons automobiļu gadā – un gūt stabilu peļņu 220 miljardu JPY gadā (1,6 miljardi USD), salīdzinot ar 95,3 miljardu JPY zaudējumiem 2020. finanšu gadā un nedaudz vairāk nekā 800 000 automobiļu pārdošanas apjomu.
Ņemot vērā reģionālo specifiku, nav pārsteidzoši, ka Mitsubishi negrasās pilnībā pāriet uz elektriskajiem automobiļiem, tomēr tā paredz, ka līdz 2030. gadam pusi no tās pārdošanas apjoma veidos elektrificēti modeļi – hibrīdi un elektromobiļi, Mitsubishi tos dēvē par xEV. 2021. gadā xEV modeļu īpatsvars Mitsubishi pārdošanas bilancē bija tikai 7%, un dati par 2022. gadu vēl nav pieejami. Līdz 2030. gadam Mitsubishi plāno izveidot savu akumulatoru ražotni xEV modeļiem ar pieticīgu gada jaudu 15 GWh (ar to saprotot visu saražoto elementu kopējo jaudu) un plānotajām investīcijām 210 miljardu jenu (1,54 miljardu ASV dolāru) apmērā.
Četrpadsmit no 16 paziņotajiem jaunajiem Mitsubishi modeļiem debitēs nākamo piecu gadu laikā. Divi jaunumi tika deklasificēti pagājušajā rudenī – subkompaktais krosovers Mitsubishi ASX Eiropai (Renault Captur klons) un atslēgu automobilis Mitsubishi Delica Mini Japānai, bet, tā kā pārdošana sāksies 2023. gadā, arī tie tika iekļauti plānā – tā teikt, masām.
Aptuveni līdz šā gada beigām vajadzētu debitēt jaunās paaudzes “ogļūdeņraža” Mitsubishi L200 pikaps, uz tā bāzes 2025. gadā parādīsies karkasa SUV – acīmredzot nākamās paaudzes Pajero Sport. Pēc jaunā L200, tas ir, šā gada beigās vai nākamā gada sākumā, debitēs pagājušā gada konceptuālā kompaktā krosovera XFC (redzams titulējā foto) sērijveida versija. Jauns liels “oglekļa-oglekļa” krosovers ar trim sēdekļu rindām gaidāms 2025. gada sākumā.
Elektrificēto automobiļu grupā 2024. gadā gaidāms jauns Colt subkompaktās klases hečbeks (Renault Clio pārstrādāts modelis) un hibrīda Xpander kompaktauto furgons, savukārt tuvāk 2025. gadam gaidāms jauns divu rindu hibrīda krosovers un divi alianses zīmola izstrādāti modeļi.
Starp jaunajiem produktiem bez konkrēta laika grafika (bet līdz 2028. gadam ieskaitot) tiek paziņots par elektrisku pikapu un minivenu “ogļūdeņraža” un hibrīda versijā, kas, iespējams, tiks pozicionēts soli virs Xpander kompaktvana.