Jaunais itāļu uzņēmums Laffite Automobili, ko dibinājis franču autosportists Bruno Laffite, vēlas gūt panākumus luksusa automobiļu tirgus segmentā ar trim elektriskajiem superauto – Atrax, LM1 un Barchetta.
Bruno Lafitē ir slavenā franču Formula 1 braucēja Žaka Lafita (Jacques Laffitte), kurš 70. un 80. gados brauca Ligier un Williams komandās un izcīnīja sešas Grand Prix uzvaras, brāļadēls. Arī Bruno jaunībā sacentās ar atklātās riteņu satiksmes automašīnām, pirms sāka nodarboties ar automobiļu biznesu. Pagājušās desmitgades vidū Bruno Laffite piedalījās arābu uzņēmuma Zarooq Motors izveidē, bet 2017. gadā kopā ar sievu Letīciju ASV nodibināja savu uzņēmumu Laffite Supercars. Diemžēl abi projekti nebija pārāk veiksmīgi, un tagad tiek veikts trešais mēģinājums, ko īsteno Itālijas uzņēmums Laffite Automobili, kura galvenais birojs atrodas Turīnā.
Galvenais Laffite jaunā projekta investors ir uzņēmējs Paskāls Koens, par inženieriju atbild L.M. Gianetti – autosporta pasaulē labi pazīstamais itāļu sacīkšu automobiļu ražotājs -, bet jauno Laffite modeļu dizains uzticēts ateljē GFG Style, ko 2015. gadā pēc šķiršanās no Italdesign nodibināja tēvs un dēls Džordžeto un Fabricio Džugiaro. Paziņotajiem Laffite modeļiem, lai gan tie izskatās atšķirīgi, ir kopīgas tehnoloģijas, elektronika un dažas interjera detaļas. Visiem modeļiem ir aizmugures piedziņa, visiem ir oglekļa šķiedras monokoka virsbūve, un balstiekārta ir pushrod tipa ar dubultiem sviras balstiem “visapkārt”.
Viens no trim jaunajiem Laffite modeļiem ir GFG Style izstrādātā koncepta Bandini Dora 2020 turpinājums, kas tagad saucas Laffite Barchetta. Ražošanas modelī saglabātas galvenās koncepta “iezīmes” – straujās sānu arkas un ķīļveida profils. Barchetta kopējais garums ir 5000 mm, platums – 2000 mm, augstums – 1200 mm, garenbāze – 3000 mm.
Barchetta būs trīs versijas – ar atvērtu virsbūvi, ar kopīgu vai dalītu kokpitu un kupeja ar oglekļa šķiedras pārsegu, kas nosedz dalīto kokpitu. Spēka iekārta visām versijām ir vienāda: elektromotors nodrošina maksimālo jaudu 430 kW (585 ZS) un 990 Nm, paātrinājums līdz 100 km/h notiek 3,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 320 km/h. Akumulatora ietilpība nav norādīta, taču ar vienu uzlādi tā nobraukums ir 390 km. Pakaļējā masa ir 1700 kg.
Laffite LM1 būtībā ir sacīkšu automobilis, kas pielāgots braukšanai pa valsts ceļiem, tā kopējais garums ir 5200 mm, platums – 2000 mm, augstums – 1050 mm, garenbāze – 3150 mm. Maksimālā jauda ir 858 kW (1167 ZS) un 1600 Nm, pašmasa – 1650 kg, nobraukums ar vienu uzlādi – 410 km. Laffite LM1 pirmo “simtnieku” sasniedz tikai 1,98 sekundēs, maksimālais ātrums ir 350 km/h.
Visinteresantākais modelis no izziņotā trio ir kroskupeja Atrax ar 2+1 iekāpšanu, kas ideoloģiski atkārto iepriekšējos Laffite projektus – Zarooq SandRacer un Laffite X-Road. Laffite Atrax kopējais garums ir 5000 mm, platums – 2000 mm, augstums – 1500 mm un riteņu bāze – 2950 mm. Maksimālā jauda ir 858 kW (1167 ZS) un 2500 Nm, pašmasa 2200 kg, nobraukums ar vienu uzlādi – 440 km. Līdz 100 km/h kros-kupeja paātrinās 3,8 s, maksimālais ātrums ir 240 km/h.
Laffite Atrax ir pieejams divās versijās – apvidus un ceļa (Stradale). Bezceļu versijai ir nedaudz agresīvāks eksterjera dizains, papildu lukturi, gaisa ieplūdes atveres uz jumta un rezerve ar lāpstu uz pakaļgala.
Katrs jaunais Laffite tiks izgatavots 24 līdz 26 eksemplāros, un tā cena svārstās no 1,7 līdz 2,4 miljoniem ASV dolāru.
2 komentāru
Hi there, just became aware of your blog through
Google, and found that it is truly informative.
I’m going to watch out for brussels. I’ll be grateful if
you continue this in future. Numerous people will be benefited from
your writing. Cheers! Lista escape room
Very interesting points you have remarked, regards for putting up..