Francijas premium klases zīmols DS, kas pieder Stellantis Corporation, ir prezentējis jaunu flagmaņa modeli – cross-liftback Nr. 8. Tas tiks piedāvāts tikai ar elektrisko piedziņu, un tā pārdošana sāksies 2025. gada vidū.
Kros-liftbeks, kas šodien svinēja savu pasaules pirmizrādi, atklāj jaunu, numurētu DS zīmola modeļu klāstu – simbola Nr. integrācijai modeļu nosaukumos vajadzētu uzsvērt DS modeļu piederību labākajiem franču šika pasaules pārstāvjiem, piemēram, Chanel smaržu līnijai. Chanel smaržas Nr. 5 ir pazīstamas visā pasaulē, kas neattiecas uz DS zīmolu: desmit gadu laikā kopš atdalīšanās no Citroen tas nav spējis pienācīgi attīstīties. Ķīnas DS karjera ir klaji izgāzusies, pārdošana patlaban faktiski ir apstājusies. Saskaņā ar ACEA (Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas) datiem Eiropā no šā gada janvāra līdz oktobrim pārdoti 31 965 DS automobiļi (-25% salīdzinājumā ar APPG).
Cross-liftback DS 8 ir pozicionēts kā jauns zīmola flagmanis, tā kopējais garums ir 4,82 m, platums – 1,9 m, augstums – 1,58 m, garenbāze – 2,9 m, klīrenss – 155 mm, standarta riteņu izmēri – 19, 20 vai 21 collas. Tikmēr ir arī lielāks sedan DS 9 (kopējais garums – 4933 mm), taču tas tiek ražots Ķīnā, par ko DS zīmola pārstāvji nevēlas runāt skaļi. DS Nr. 8 tiks ražots Stellantis rūpnīcā Melfi (Itālijā), kas arī nav minēts preses relīzē. Tomēr tiek uzsvērts, ka DS Nr. 8 akumulatori un elektromotori tiek ražoti Francijā, Stellantis filiālēs.
DS Nr. 8 ir balstīts uz modulārās STLA Medium platformas, uz kuras iepriekš tika izgatavoti jaunie Peugeot 3008, Peugeot 5008 un Opel Grandland. Īpaši uzsvērta ir cross-liftback automobiļa rūpīgi izstrādātā aerodinamika (arx = 0,24), kas nodrošina tam vienu no labākajiem nobraukumiem ar vienu uzlādi šajā klasē. Priekšējā balstiekārta ir McPherson tipa, bet aizmugurējā balstiekārta ir neatkarīga daudzsviru. Standarta aprīkojumā ietilpst adaptīvie amortizatori, kuru raksturlielumi mainās, pamatojoties uz priekšējās kameras rādījumiem: rupji sakot, kamera konstatē izciļņus, un balstiekārta jau iepriekš kļūst mīkstāka.
Ārējā dizaina ziņā DS No. 8 atgādina 2020. gada DS Aero Sport Lounge konceptu, savukārt interjers ir pagājušā gada manifesta garā, taču DS No. 8 interjers ir mazāk košs dekora ziņā. Minimālistiskajā priekšējā panelī atrodas 10,25 collu instrumentu panelis un 16 collu multimediju ekrāns, turklāt instrumentu ekrāns darbojas tandēmā ar papildinātās realitātes projektoru uz priekšējā stikla. Augstākās klases 690 vatu Focal audiosistēmai ir 14 skaļruņi. Priekšējiem atzveltnes krēsliem ar iebūvētiem pagalvjiem ir apsilde, ventilācija un masieri. Apdarei plaši izmantoti otrreizēji pārstrādāti materiāli, taču āda joprojām ir īsta. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 620 litri, tā vāks ir aprīkots ar elektrisko piedziņu un paceļas līdz 185 cm augstumam.
STLA Medium platforma ir paredzēta arī modeļiem ar iekšdedzes dzinējiem, taču tie nav deklarēti DS №8, visi spēka agregāti ir elektriskie, 400 voltu. Bāzes FWD versijai ir 74 kWh akumulators un viens elektromotors uz priekšējās ass, tā maksimālā jauda ir 260 ZS un 343 Nm, paātrinājums līdz 100 km/h notiek 7,7 sekundēs, maksimālais ātrums visām versijām ir ierobežots līdz 190 km/h. Ar vienu uzlādi bāzes FWD versija var nobraukt 572 kilometrus pēc WLTP cikla.
Vidēja izmēra FWD Long Range versija ir aprīkota ar 97,2 kWh akumulatoru, un viena elektromotora maksimālā jauda uz priekšējās ass ir palielināta līdz 280 ZS. Akcelerācija līdz 100 km/h notiek 7,8 sekundēs, un ar vienu uzlādi var nobraukt 750 km.
Augstākā pilnpiedziņas versija ir aprīkota arī ar 97,2 kWh akumulatoru, abu elektromotoru maksimālā kombinētā jauda ir 375 ZS un 509 Nm, paātrinājums līdz 100 km/h aizņem 5,4 sekundes, nobraukums ar vienu uzlādi – 686 km.
Visu versiju akumulatoru maksimālā uzlādes jauda ir 160 kW, kas mūsdienu standartiem nav daudz, īpaši premium zīmolam. DS Nr. 8 pašmasa atkarībā no modifikācijas ir no 2132 līdz 2289 kg, velkamās piekabes pieļaujamā masa ir no 1460 līdz 1600 kg.
Eiropā DS ¹8 pasūtījumi sāksies janvārī, pilna pārdošana – 2025. gada vidū, cenas vēl nav paziņotas, bet ir skaidrs, ka tas būs dārgi un ka DS ¹8 nebūs liels pieprasījums, jo tirgū ir daudz konkurentu ar iespaidīgākiem tehniskajiem parametriem, un par vienu franču šiks kases aparātu, diemžēl, nebūs, galu galā, auto nav smaržas vai ādas soma.