Ir zināms, ka dīleriem jau ir parādīta nākotnes modeļa koncepcija. Viņi norādīja, ka tā izskats saglabās ģimenes iezīmes.
Amerikāņu Ram zīmols pieder jaunajam autobūves gigantam Stellantis, kas tika izveidots 2021. gada sākumā PSA un FCA apvienošanās rezultātā (iepriekšējie nosaukumi šobrīd netiek izmantoti). Pašreizējā zīmola modeļu klāstā ir mikroautobusi un pilna izmēra pikapi – pašreizējās paaudzes kravas automobilis 1500 un viens iepriekšējās paaudzes kravas automobilis (tam ir Classic piedēklis pie nosaukuma). Nākotnē zīmols iegūs pilnībā elektrisku pilna izmēra pikapu: pagājušā mēneša vidū tika atmaskota sērijveida versijas Ram 1500 REV ārpuse.
Saskaņā ar Automotive News informāciju Ram izstrādā vidēja izmēra pikapu, kas arī būs pilnībā elektrisks. Zināms, ka nākotnes jaunuma koncepcija jau pastāv – modeļa prototips jau parādīts zīmola dīleriem. Pēc viņu teiktā, modelis daudz ko aizņemsies no sava “vecākā brālēna”, kas vēl nav oficiāli debitējis.
Atgādināsim, ka ārēji komerciālā pilna izmēra “elektriskā pikapa” versija vairāk atgādina pašreizējo Ram 1500 kravas automašīnu ar benzīna un dīzeļdzinējiem, nevis “zaļo” konceptu, kas janvāra sākumā tika prezentēts izstādē CES. Kabīne un kravas nodalījums ir pārņemts no pašreizējās dīzeļdzinēja versijas, taču priekšpuse un pakaļgals izskatās oriģināli. Jaunums ieguvis priekšējos lukturus ar LED gaitas gaismu joslām, aptuveni tāpat kā koncepts. Spraudnim uz režģa ir izgaismots logotips, un “elektriskā” kravas automobiļa pakaļgalu rotā “L” formas lukturi.
Konkrētas informācijas par to, kā izskatīsies jaunais vidēja izmēra elektriskais pikaps, pagaidām nav. Pēc Rendija Dejas (Randy Day), kurš pārņēma 2022. gada Stellantis dīlera vadītāja amatu, teiktā, koncepts ir “iespaidīgs”. Viņš arī norādīja, ka topošā “zaļā” kravas automobiļa izskats acīmredzot saglabās Ram ģimenes iezīmes.
Ir vērts atzīmēt, ka Ram/Dodge klāstā nav bijis vidēja izmēra pikapa kopš Dakota izņemšanas no aprites 2011. gadā. Savulaik šis modelis ASV tirgū uzrādīja ļoti labus rezultātus: Dakota maksimālais pārdošanas apjoms bija 2000. gadā, kad dīleriem izdevās pārdot 177 395 vienības. Desmit gadus vēlāk šis skaitlis samazinājās līdz 13 047 vienībām.
Saskaņā ar provizoriskiem datiem jaunums būs balstīts uz STLA karkasa platformas, vilces akumulatora jauda var svārstīties no 101 līdz 118 kW*h, un maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi “elektriskajiem” kravas automobiļiem uz šī riteņa ir 500 km. Oficiāli dati par vidēja izmēra kravas automašīnas tehnoloģiju pagaidām nav pieejami. Tāpat uzņēmums vēl nav nosaucis datumu, kad koncepts tiks prezentēts plašai sabiedrībai.
Tikmēr pilnīgas informācijas par pilnizmēra elektrisko Ram 1500 REV vēl nav, taču Stellantis jau ir sācis savākt priekšpiegādes pasūtījumus šim transportlīdzeklim. Zināms, ka šī transportlīdzekļa ražošana sāksies 2024. gadā, un dīleri automašīnas saņems tā paša gada beigās. Uzņēmums vēl nav norādījis cenas, pat provizoriskas.