Renault grupai piederošais franču zīmols Alpine un Geely holdinga kontrolētais britu zīmols Lotus ir pārtraukuši sadarbību, kas nozīmē, ka jaunais Alpine A110 nesaņems Lotus izstrādāto E-Sports elektromobiļu modulāro platformu. Kā Alpine to aizstās, vēl nav skaidrs.
Alpine un Lotus paziņoja par savu nodomu kopīgi izstrādāt jaunas, pilnībā elektriskas sporta automašīnas 2021. gada sākumā, pēc tam šī vienošanās tika noslēgta saprašanās memoranda formā . 2021. gada rudenī Lotus iepazīstināja ar modulāro E-Sports platformu ar dažādām akumulatoru izkārtojuma iespējām, šī platforma veidos pamatu sporta automobilim Lotus Type 135, kas ir pārtrauktā Elise modeļa idejiskais pēctecis. E-Sports platformai teorētiski vajadzēja saņemt nākamās paaudzes Alpine A110, taču jau šo “ratiņu” pirmizrādes brīdī Lotus preses dienests cītīgi izvairījās minēt Alpine, kas bija pirmais apstādinātās sadarbības rādītājs. starp britu un franču zīmoliem.
gada vasarā Alpine zīmols ieviesa E-ternite elektrisko pārbūvi, pamatojoties uz pašreizējo, benzīnu A110, kas radīja vēl lielāku skepsi par Alpine un Lotus kopīgo projektu – viņi saka, kāpēc pagriezt pašreizējo Alpine A110 par elektromobili, ja Lotus jau ir gatava un ļoti progresīva elektrisko transportlīdzekļu platforma.
Šonedēļ abi zīmoli sarakstē ar vadošajiem Rietumu medijiem (īpaši ar Autocar un Automotive News Europe) apstiprināja, ka 2021. gada sākumā parakstītais saprašanās memorands nav rezultējies ar kopīgu darbu pie jauniem modeļiem. Alpine un Lotus šķiras draudzīgi, bez skandāla un ir pat gatavi apsvērt jaunas sadarbības iespējas nākotnē, bet elektriskie sporta auto tiks izstrādāti atsevišķi viens no otra.
Šīs ziņas nekādi neietekmēs Lotus Type 135, tam tirgū vajadzētu ienākt 2026. gadā, bet kas notiks ar jauno Alpine A110, joprojām nav skaidrs – oficiāli komentāri par šo tēmu no Alpine un Renault grupas pārstāvjiem nav bijuši. vēl. Iepriekš tika pieņemts, ka 2026. gadā tirgū nonāks arī jaunais Alpine A110. Ja Renault koncerna vadība dos iet uz priekšu pašreizējā A110 elektriskās pārbūves projekta izstrādei, tad jaunais modelis tiks izlaists laicīgi vai pat agrāk, un, ja tam būs jāmeklē jauna platforma malā vai jāizstrādā savs. no nulles, tad grafiku var nākties pagarināt.
Plaisa starp Alpine un Lotus izskatās diezgan dīvaina, ņemot vērā faktu, ka pagājušā gada rudenī Geely un Renault Group paziņoja par milzu kopuzņēmuma izveidi motoros , tas ir, viņi uzsāka plaša mēroga un ilgtermiņa sadarbību. Tajā pašā laikā tika paziņots par jauniem Alpine modeļiem: pēc A290 hot hatch , kas balstīts uz Renault 5 (paredzams 2024. gadā), GT X-Over kompaktais krosovers (2025) un jaunās paaudzes sporta auto A110 (2026), lielie krosoveri franču zīmola – D-klase (2027) un E-klase (2028).