Britu zīmols vēlas sākt no nulles. Un no jaunā pilnībā elektrisko ierīču klāsta, kura pamatā ir JEA platforma.
Jaunā Jaguar zīmola attīstības stratēģija kļuva zināma 2021. gada sākumā. Kā norādīja bijušais JLR vadītājs Tjerijs Bolore, plāns ar nosaukumu Reimagine paredz atteikšanos no visiem iepriekšējiem notikumiem. Tā nu par salīdzinoši izdevīgiem automobiļiem, septiņvietīgajam Jaguar J-Pace krosoveram, kuram vajadzēja būt uz MLA platformas bāzes, kā arī flagmaņa XJ elektriskajam liftbekam uz tā paša “ratiņa” tika aizmirsti, un šis projekts bija plkst. pēdējais posms.
Tjerijs Bollore paredzēja, ka pašreizējā klāstā esošais elektriskais krosovers Jaguar I-Pace kļūs par savdabīgu savienojošo tiltu starp esošajiem modeļiem un jauno pilnīgi “zaļo” līniju, kuras pirmdzimtajam, saskaņā ar plānu, vajadzētu debitēt. 2024. gada beigās, un pārdošanā tas nonāks 2025. gadā- m.
Tomēr, kā norāda britu Autocar , atsaucoties uz pašreizējo JLR izpilddirektoru Adrianu Mardelu, Jaguar I-Pace, kas parādījās 2018. gadā, neatbilst paaudzes maiņai un nebūs daļa no zīmola nākotnes klāsta. Pagaidām ražotājs nav paziņojis precīzu atvadīšanās datumu no pašreizējās automašīnu līnijas un jo īpaši no I-Pace. Mēs zinām tikai to, ka tas notiks tuvāk 2025. gadam.
Pašlaik Jaguar I-Pace krosovers tiek pārdots galvenokārt Lielbritānijā un kontinentālajā Eiropā, norāda pašreizējais JLR vadītājs. Šis modelis palīdz uzņēmumam ievērot normu attiecībā uz kaitīgo vielu emisiju līmeni atmosfērā (tiem uzņēmumiem, kas neiekļaujas šajā normā, ir jāmaksā liela soda nauda).
Gaidāmā modeļu klāsta automašīnas piederēs luksusa segmentam un būs balstītas uz jauno JEA (Jaguar Electrified Architecture) platformu, kas izstrādāta pēc uzņēmuma pasūtījuma. Paredzams, ka šādiem elektromobiļiem būs gara riteņu bāze, kas nodrošinās pamatīgu telpu salonā. Precīzāku raksturlielumu vēl nav.
Zināms, ka pirmais no trīs solītajiem jaunajiem Jaguar produktiem būs automašīna, kas izmaksu ziņā apzīmēta kā “četru durvju GT” no 100 000 mārciņu (atbilst aptuveni 12,4 miljoniem rubļu pēc pašreizējā valūtas kursa). Maksimālā jaudas rezerve ar vienu uzlādi pirmdzimtajam būs aptuveni 700 km. Pagaidām oficiāla informācija par pārējiem diviem jaunajiem Jaguar modeļiem netiek izpausta.
Kā norādīja Adrians Mardels, kurš intervijas laikā izdevumam “ieskatījās” Jaguar modeļu klāsta nākotnē, gaidāms, ka topošās līnijas pārdošanas apjoms būs aptuveni 4000 automašīnu mēnesī. Vienlaikus viņš norādīja, ka kārtējā finanšu gada pirmajā ceturksnī zīmols mēnesī pārdeva nedaudz vairāk par 5000 eksemplāru.
Atgādinām, ka šīs vasaras sākumā JLR parādīja jaunu logotipu , kas sastāv tikai no šiem trim burtiem. Tagad saīsinājums tiek lietots bez atšifrēšanas, jo Land Rover zīmolu tika nolemts sadalīt trīs atsevišķos zīmolos – Range Rover, Defender un Discovery.