Lasīšanas Laiks:3 Minute(-s), 13 Sekunde(-s)

Ford ir prezentējis elektrisko kompakto krosoveru, kas izstrādāts uz Volkswagen MEB modulārās platformas, un tā ražošana sāksies šogad Ford Eiropas galvenajā mītnē Ķelnē, Vācijā. Bāzes elektriskais Ford Explorer maksās mazāk nekā 45 000 eiro.

Ford un Volkswagen 2020. gadā noslēdza aliansi, kas dienas gaismu ieraudzīja vairākos kopīgi izstrādātos modeļos, tostarp nesen Eiropā laistajā Ford Explorer. Ford nav piešķīris šim jaunumam nekādu papildu apzīmējumu, piemēram, Explorer EV vai e-Explorer, tādējādi radot zināmu neskaidrību ar amerikāņu plug-in hibrīda Ford Explorer, kas tiek pārdots arī Eiropā. No otras puses, vecmodīgais elektriskais Explorer netiks piegādāts ASV – “zilais ovāls” izstrādā citu, lielāku ar akumulatoru darbināmu krosoveru, kas paredzēts vietējam tirgum.

Eiropas Explorer ir ievērojami mazāks par amerikāņu un mazāks par Mustang Mach-E sporta krosoveru. Ford preses relīzē nav norādīti jaunuma izmēri, taču vācu žurnāls auto motor und sport tos laipni informē: garums – 4460 mm, platums – 1870 mm, augstums – 1600 mm, garenbāze – 2770 mm. Salons ir strikti piecvietīgs, bagāžas nodalījuma tilpums ir 470 litri, salocītiem aizmugurējiem sēdekļiem – aptuveni 1400 litri, bagāžas nodalījuma durvis var atvērt, pakāpjoties ar kāju zem aizmugurējā bufera. Zem motora pārsega ir neliels nodalījums, kur glabāt remonta komplektu un hermētiķi caurduršanas gadījumā.

Eiropas Explorer dizains ir izteikti amerikānisks un daudz harmoniskāks nekā tā māsas Volkswagen ID.4 dizainam – klasiskais divu apjomu profils un taisna sliekšņu līnija. Sānu bagāžas nodalījuma logi ir paslēpti aiz izstieptām restēm virsbūves aizmugurējos statņos. Uzraksts Explorer ir gan priekšpusē, gan aizmugurē vienlaicīgi. Virsbūvē organiski iestrādāti divpadsmit ultraskaņas sensori, piecas kameras un trīs radari, kas nodrošina vadītāja elektronisko palīgu darbību. Riteņi ir 19, 20 vai 21 collas.

Jaunā Ford krosovera interjers ir pilnīgi savdabīgs, taču Volkswagen to ir inficējis ar skārienjūtīgo ekrānu slimību: skārienjūtīgie paneļi ir uz stūres spieķiem, uz paneļa pa kreisi no stūres, un pat audiosistēmas skaļuma regulēšanas ierīce ir skārienjūtīga ekrāna joslas formā. Atsevišķa mikroklimata bloka nav, tas ir “iešūts” centrālajā 15 collu skārienjūtīgajā ekrānā, šis ekrāns kalpo arī kā slēptuves vāks ar divām USB pieslēgvietām, un braukšanas laikā ekrānu ērtības labad var pacelt augstāk. Centrālā ekrāna priekšpusē ir vertikāls slots ar bezvadu uzlādi diviem viedtālruņiem. Nojume virs 5,3 collu instrumentu paneļa darbojas kā plašs skaņas skaļrunis. Starp priekšējiem sēdekļiem ir 17 litru ietilpīgs glabāšanas nodalījums (tajā var ievietot 15 collu klēpjdatoru). Standarta aprīkojumā ietilpst apsildāms stūres rats un priekšējie sēdekļi, masāžas līdzekļi vadītāja sēdeklī un divu zonu klimata kontrole.

Ford nesniedz gandrīz nekādu tehnisku informāciju par Eiropas Explorer, taču šeit mums atkal palīdz vācu kolēģi: saskaņā ar viņu datiem krosovers tiks piedāvāts ar trim spēka agregātiem, no kuriem varēs izvēlēties. Divas versijas ir viendzinēja ar vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass, kas dod 125 kW (170 ZS) vai 210 kW (286 ZS) jaudu. Divu dzinēju četru riteņu piedziņas versijas kombinētā jauda ir 250 kW (340 ZS).

Akumulatora ietilpība vēl nav oficiāli atklāta, tāpat kā nobraukums ar vienu uzlādi, taču šie dati ir pieejami britu žurnālā Auto Express: bāzes versijai ar 125 kWh dzinēju ir 55 kWh akumulators (no kuriem 52 kWh ir pieejami patērētājam), 210 un 250 kW versijām ir 82 kWh akumulators (no kuriem 77 kWh ir pieejami patērētājam). Ar vienu uzlādi nobraukums ir attiecīgi 350, 540 un 490 km. Ford ziņo, ka akumulatoru var uzlādēt no 10 līdz 80 % tikai 25 minūtēs, taču nenorāda maksimālo uzlādes jaudu, lai gan jau sen zināms, ka MEB platforma ir paredzēta maksimāli 170 kW jaudai. Atkarībā no versijas pieļaujamais velkamās piekabes svars ir no 1200 līdz 1400 kg.

Ford dīleri Eiropā jau pieņem priekšpiegādes pasūtījumus elektriskajam Explorer, kura pārdošana sāksies rudenī un piegāde gaidāma līdz gada beigām. Ar akumulatoriem darbināmais krosovers tiks ražots Ford Ķelnes rūpnīcā, kuras modernizācijā ASV uzņēmums ir ieguldījis 2 miljardus eiro, kur 2024. gadā sāksies elektromobiļu akumulatoru montāža un otrā, sportiskā elektriskā krosovera Ford ražošana Eiropā. Līdz 2026. gadam Ford vēlas Eiropā pārdot vairāk nekā 600 000 elektromobiļu gadā, bet līdz 2030. gadam reģionā pilnībā pāriet uz elektromobiļu ražošanu.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Horoskopi 22. martam 2023 gada
Next post Nākotnes Kia EV9 konkurents pirmais Peugeot e-5008 krosovera attēls