Korejas ražotājs pagaidām patur noslēpumā lielāko daļu tehniskās informācijas. Zināms ir tikai tas, ka jaunais SUV ir balstīts uz E-GMP platformas.
Kia ir sava “zaļā” ģimene: tās pirmdzimtais bija EV6 krosovers hečbeks, kas tika prezentēts 2021. gada pavasarī. Drīz tai pievienosies arī flagmanis krosovers Kia EV9: jaunuma priekšgājēju – tāda paša nosaukuma izstādes automobili – korejiešu ražotājs parādīja tā paša gada novembrī. Oficiāli attēli ar aizklātu prototipu tika publicēti 2022. gada augustā, un šā mēneša sākumā parādījās pirmie tīzeri par sērijveida versiju. Tagad kompānija atšifrēja lielā SUV eksterjeru un interjeru.
Kā jau iepriekš tika gaidīts, Kia flagmanis krosovers ir daudz aizņēmies no koncepta, modelis ir saglabājis tā proporcijas. Arī komerciālajai versijai ir līdzīgs korķis, kas atgādina firmas zīmi “tīģera deguns”, vertikāli priekšējo lukturu bloki un diodiski lauztas gaitas lukturu līnijas. Priekšējā bampera apakšējā daļā ir integrēta kodolīga gaisa ieplūdes atvere.
Sānu skatā redzami spārni ar “asām” izciļņiem, “ovālas” riteņu arkas, iegremdēti durvju rokturi, tonēti balsti, kas rada “peldoša” jumta efektu. Atšķirībā no koncepta tradicionālo atpakaļskata spoguļu vietā ir sānu kameras. Krosovers ir aprīkots ar divkrāsu riteņu diskiem ar aerodinamisku dizainu.
Arī komerciālā Kia EV9 pakaļgalā ir dažas atšķirības no izstādes automobiļa. Priekšējie lukturi, piemēram, ir palikuši gandrīz tādi paši, lai gan kļuvuši nedaudz platāki papildu sekciju dēļ. Bremžu lukturis ir pievienots spoilera lūpai aizmugurējā vāka augšdaļā, bet aizmugurējā bampera apakšējā daļā ir pievienoti katafoti. Uz jumta ir arī “haizivs spuras” antena.
Korejas ražotājs ir atklājis arī Kia EV9 flagmaņa krosovera trīs rindu salonu. Automobilis tiks piedāvāts konfigurācijās, kas paredzētas sešiem vai septiņiem pasažieriem (otrā rinda var būt vai nu trīsvietīgs dīvāns, vai arī atsevišķi sēdekļi). Tajā pašā laikā otrās rindas sēdekļus var pagriezt par 180 grādiem, kā rezultātā pasažieri varēs sazināties ar aizmugurē divvietīgajā dīvānā sēdošajiem.
Aparātu panelis salīdzinājumā ar konceptu ir mazāk futūristisks, taču salonā horizontāli izvietotais displejs ir saglabājies gandrīz nemainīgs, apvienojot 12,3 collu virtuālo instrumentu paneli un tāda paša izmēra informācijas un izklaides sistēmas skārienekrānu. Starp tiem ir 5 collu ekrāns, kas, visticamāk, kontrolē klimata kontroles sistēmu.
Salonā ir divu toņu apdare, izkliedēts apgaismojums, tradicionāls apaļš stūres rats (konceptauto bija “stūre”), ģeometriskie audio skaļruņi un bezvadu ierīču uzlādes vieta uz centrālā tuneļa.
Pagaidām lielākā daļa specifikāciju vēl ir apslēptas. Zināms, ka Kia flagmaņa krosovera pamatā ir E-GMP platforma, kas radīta speciāli korejiešu koncerna elektromobiļiem (Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 un Ioniq 6 ir balstīti uz viena un tā paša “ratiņa”). Informācija par komerciālā SUV izmēriem arī netiek atklāta. Atgādināsim, ka prototipa garums ir 4930 mm, platums – 2055 mm, augstums – 1790 mm un attālums starp asīm – 3100 mm. Iepriekš arī tika ziņots, ka priekšgājēja nobraukums ar vienu uzlādi ir 483 km.
Pilnīga Kia EV9 pirmizrāde notiks šī mēneša beigās. Paredzams, ka ražošana sāksies 2023. gada rudenī, un lielais elektriskais krosovers nonāks pārdošanā gada beigās.